Lintuja bongattiin nro 2


Punatulkut eivät näemmä -12 C pakkasia pidä oikein vielä kylmänäkään. Ne lentelevät vauhdikkaasti sinne ja tänne. Sensijaan tuo tilhi, joka on kuvassa, tärisi ihan silminnähtävästi. Mun kävi sitä tosi sääli. Ruuasta ei ole pula, sillä meidän kulmilla on vielä marjoja pensaissa vaikka kuinka. 
Tänään oli ihan hyvä kuvaussää. Jostain pilviverhon takaa aurinkokin jonkin verran heitti säteitään, joten kuvaaminen oli sikäli helpompaa. Hyvä niin. Tosin täytyy tunnustaa, että otin varmaan 25 kuvaa tuosta punatulkusta ja siis vain kolme onnistui! :)






Kommentit

Marru sanoi…
On nää vaan niin upeita kuvia!!!
Tiitsa sanoi…
Nämäkin vielä, kuinka paljon oikein olet lintuja tänään bongannutkaan :) Sait punatulkun lähemmäksi kuin minä.
Tuo tilhi saattaa olla sairas, ei sen pitäisi tuollatavoin palellä ja pörhistellä näillä pakkasilla. :(
Upeasti sinulla on nuo huurteiset oksat kuvissa, tekee niistä vielä upeampia.
Vikki sanoi…
Ja sait vielä lisääkin upeaa kuvattavaa! Tilhiressu näyttää kyllä kovin viluiselta.
Uuna sanoi…
Hienoja kuvia linnuista ja tuolla edellä oli pyrstötiaisia!! Aah!! Olen ihan kateellinen, koska tykkään niistä niin kauheasti, enkä ole nähnyt kovin usein. Yhtään kuvaa en ole saanut, vaikka lintukuvia on satoja, mutta ei tätä lempilintuani.
Onneksi olkoon!
sarana sanoi…
Hienoja lintukuvia.
Tilhi näyttää surkealta.
Edellä pyrstötiaisesta hienot kuvat.
Saraheinä sanoi…
On ollut kyllä onnistunut bongaus- ja kuvausreissu! Kauniit kuvat linnuista huurteisilla oksilla.
pappilanmummo sanoi…
Hyvin olet onnistunut bongaamaan nuo...
hyvää uutta vuotta
Minttuli sanoi…
Hienoja ovat lintukuvasi sekä tässä että edellisessä postauksessasi!
Täälläkin oli tänään tilhet taas liikkeellä!
Pasi Lepola sanoi…
Uh, tilhi näyttää tosiaan reppanalta. :( 3/25 on ihan hyvä saldo. Itse lähden yleensä kuvaamaan asenteella 1/100.
pepita sanoi…
Uskomattoman kauniit kuvat linnuista, millä kameralla saa noin selvät kuvat ?Mun pitäis ostaa uus kamera, mitä kameraa suosittelet? kevät tulee kuitenkin äkkiä, ja linnut tulevat taas runsas lukuisina pihoille. Nuo oravan kuvat on ihania. Hyvää vuoden jatkoa !
Tillariina sanoi…
pepita: Mun kamera on Canon eos 550d, sitä ei enää varmaan ole myynnissä kun sen jälkeen on tullut jo kaksi uudempaakin mallia 600d ja 650d. Molemmat varmaan hyviä kameroita! Nikonilla on varmaan myös hyviä kameroita, mutta niitä malleja mä en tunne yhtään.

En osaa suositella kameraa, sillä tämä on mun ekani. Osta niin kallis kun on varaa, on mun neuvo! :) Tosin, ne objektiivit oikeastaan on merkityksellisimpiä melkein. Lintuja varten pitää olla melkein telezoom.