Kaikista paras!

Parhaimman Runebergin tortun valmistaa minun mielestäni Laurellin leipomo, joka toimii siis Hämeenlinnassa! :) Viime vuonna maisteltiin seitsemän eri valmistajan tuotoksia ja tämän testin perusteella ed. mainittu on ylivoimainen. Se on sopivan kostea ja punssinen. Taikina on rakenteeltaan oikeanlainen ja maukas. Hillo ulottuu tortun sisälle ja sitä on muutenkin tarpeeksi!  Huomenna pääsemme maistamaan tyttäreni valmistamia!


Hyvää Runebergin päivää!

Kommentit

Askartelin itte sanoi…
NAM..Kiitos samoin. Hyvää Runebergin päivää:)
Intianminttu sanoi…
Kiitos samoin! Aika monesta herkusta tykkään, mutta Runebergin tortusta olen aina pystynyt kieltäytymään. Joku sen maussa vaan tökkii minulle, mutta tiedän monia, jotka syö näitä jo päiväkausia ennen varsinaista Runebergin päivää. Herkkuhetkiä teille!

Aivan ihastuttavia lintukuvia sulla on taas ollut viime päivinä, kiitos niistä!
Samaa mieltä, mutta tämän päivän olen ollut ihan ilman torttua :(
Äityli-Mummo sanoi…
Vitsit noit siu lintu, kurre kuvia, teksteist puhumattakaa :D Aiva IHANII!
Harza sanoi…
Ja mikä ryysis siellä laurelin leipomossa aina on. Monet kerrat olen joutunut kääntymään ovella ympäri, kun ei ole mahtunut istumaan.
Matkatar sanoi…
Nami tekee mieli! Viikonlopuksi Suomeen ja pakko ostaa kaupasta! :)
anja sanoi…
Alkujaan torttuja valmisti porvoolainen majatalon pitäjä ja sokerileipuri Lars Henrik Astenius, joka oli ryhtynyt leipomaan 1840-luvun alussa. Runebergin mieltymyksen mukaan torttuja alettiin nimittää Runebergin tortuiksi. Myös Fredrika Runebergilla on oma reseptinsä näille tortuille. Nykyisin niitä valmistetaan muuallakin kuin Porvoossa.