Pitäisi alkaa kotitöihin...vaan kun ei huvita!

Tänään olisi ohjelmassa kerran taas akvaarion puhdistus, tuntuu kun sitäkin saisi tehdä ihan jatkuvasti. Oli sen verran tuhti aamupala, että melkein kerran taas ollaan ihan tiltissä. Pyykkikonetta täytyis ladata myös. Pääsiäiskoristeita jo kannoin pois näkyviltä. 


Eilen oli varsin kaunis ilta-aurinko ja houkuttelin vielä pienelle iltakävelylle itseni päikkäreiden jälkeen. No, ei löytynyt mitään kuvattavaa. Melkein nenä maassa etsin jotain kevään merkkiä, jotain vihertävää siis. Ei löytynyt. Potkaisin yhtä kasaa ja sieltä löytyi kaunis höyhen. Sitäpä sitten kuvaamaan. Tietty oli lintuja varten pitkä putki kamerassa kiinni ja sehän ei kovin läheltä suostu kuvaamaan, joten sain mallailla ja räpsiä muutaman kuvan, että uskoin saavani jotain tallennettua muistikortille. Kokeilin erilaisia aukkoja ja ISO arvoja. Aika moni on jo blogeissaan kertonut, että meitä kuvaajia pidetään varmaan kohtuullisen kaistapäisinä kun kuvaussessiot vievät mitä ihmeellisimpiin kuvausasentoihin ja paikkoihin. Tietysti tämänkin koesarjan aikana naapurin rouva porhalsi iloisesti ystävänsä kanssa ohitse jutellen iltakävelyllä ja minä kuvaan maata ja jotain roskakasaa...oujee!! Jos mä saan kotihommat tehtyä, niin palkitsen itseni sitten makrokuvaussessiolla. En oo kun pari kuvaa vasta ottanut uudella putkella. Se on vielä täysi mysteeri minulle. Ei näytä hyvältä, ei tosiaan....peffa ei meinaa irrota soffalta.

Kommentit

Näinhän se menee... Kylähullun mainetta minäkin kohta niitän, kun välillä nenä maata viistäen kuljen kameran kanssa. Vähän minä vilkuilen ympärilleni, mutta aina joku pääsee yllättämään.:D Ei monikaan ymmärrä, miten upeita juttuja jostakin kasasta löytyykään. Minkä linnun sulan sinä löysit? Hienon värinen se ainakin on.
Tiitsa sanoi…
Se hyvä puoli oman innostuksen lisäksi tuossa "huomioimisessa" on, että aina joku ohikulkijakin alkaa katselemaan niitä tienpenkkoja uudella tavalla. Tämän olen kuullut nyt monelta minua ihmetelleeltä :))
Olisikohan fasaani jattänyt sinulle sulkansa kuvattavaksi.
Iloa kuvaushetkiisi.
Marru sanoi…
Toivon kovasti kanssa, että nuo naapurit ei ihan pöljänä mua pidä... saatikka sit ventovieraat jossain mettikössä ja ojanpenkoissa :D
Harakka sanoi…
Hi, hauska kuulla, että muillakin on vähän samanlaista ton kuvaamisen kanssa..ne naapurit ja muut ihmiset, jotka eivät ymmärrä meitä, kun kontataan maassa ja ollaan siellä ties minkälaisessa asennossa, hi!
Mulla on varmaan jo aika päiviä ollut kylähullun maine, hi!
Kuvausreissulta kun palaan kotiin, niin olen kurassakin monesti melkein korviani myöten, kuin pahaset kakarat ilman kurahousuja, hi!
Mutta voi että, miten nautin niistä hetkistä, kun olen kuvaamassa, se korvaa kaiken naapureiden ihmetyksen!
Matonkude sanoi…
Juuri näin se menee, että meitä kameranjatkeita ihmetellään =D
Mutta kylläpäs olitkin löytänyt kauniin sulan kuvattavaski!