Kotipihan kukkia


Yllättäen muistin, että minähän omistan loittorenkaan (ef 25mm II)! Se jäi oikeastaan aikoinaan 60 mm:n makron kanssa käyttämättä. No, tänään sitten laitoin sen tuohon 100 mm:n makrolinssin eteen (siis taakse!:)). No, nyt sitten muistan, miksi en oo sitä käyttänyt. Tarkennus on yhtä tuskaa. Luin juuri netistä, että automaattitarkennuksen kanssa voikin tulla ongelmia. Pitää koklata vielä manuaalitarkennuksella, jos se siitä vielä suttaantuisi. Tänään on ollut mielenkiintoinen päivä sään puolesta. N. neljä kertaa tunnissa vaihtuu sää kaatosateesta auringonpaisteeseen.


Johtuneeko säästä tai mistä, myös mun mielialat ovat olleet kun ajelua vuoristoradassa. Ei kivaa tämmöinen. Mä olen yleensä kun viilipytty, tasainen. 


Loma alkaa olla jo loppupuolella. Onneksi ensi viikolle on luvattu parempia kelejä, ei olisi kiva lopettaa lomaa vesisateisiin ja kylmään.


Tilasin tänään kameran näyttöön parit suojakalvot. Olen saanut tarpeeksi siitä, että tarvii hermota noiden naarmujen kanssa. Kaduttaa, etten tajunnut niitä heti tilata. No, ed. kamera ei sellaisista kärsinyt, joten ei tullut mieleen.




Aika monta kukkakuvaa tällä kertaa.


Ostin ihanan uunituoreen leivän. Sen tuoksu on kyllä mahtava. Taidan alkaa iltapalalle, vaikka ei niin nälkä olekkaan! Mukavaa viikonloppua!


Kommentit

Matkatar sanoi…
Upeita makroja! Minullakin on tänään ollut mieli milloin äreä, milloin iloinen ja tyyni. Äskenkin olin ulos lähdössä, mutta taas alkoi sataa. Ärsyttävää.
Marru sanoi…
Täällä on saatu kärsiä kylmästä ja tosi tuulisesta säästä... aurinko sentään välillä näyttäytyy.
Toivottavasti alkaa ilmat paranemaan :)
Pasi Lepola sanoi…
Minua vähän kiinnostaisi loittorenkaan hankinta, mutta voin vaan kauhulla kuvitella, kuinka kapea syväterävyysalue olisi 180mm makron kanssa. :) Hienoa kukkailua, mutta varsinkin tuo ensimmäinen kuva on kyllä upea!
Millin sanoi…
Upeita makroja kukista! Ensimmäinen ja viimeinen tosi ihania!!
Loitorengasta olen joskus miettinyt.
Hyvää viikonloppua!
Anne sanoi…
Upeita kukkakuvia!