Tuhannen säpäleinä


Siltä tuntuu olo. 15 vuotta sitten hakeuduin töihin, joka on ollut minulle oikea valinta. Muutoksia on tietty ollut monenlaisia vuosien varrella, vaan nyt tulisi oikein iso rysäys ja siitä mä en tykkää.

 Asiakaskunta vaihtuisi, työolot huononevat suuresti ja tulisi useita työpisteitä vähintään 5 ehkä 6. Minä en tykkää sellaisesta reissutyöstä. Nykyisin siis kolme. Fiilikset ovat sellaiset, että tahtoisi vaihtaa työpaikkaa. Sellaisia on, mutta en halua pidempää kun puolen tunnin ajomatkaa töihin. Varsinkin talvella tuo 23 km on minulle maksimi. Sitten hyvistä työkavereista luopuminenkin tuntuu pahalta. En tiedä. Joudun mä kyllä tavallaan heistä nytkin luopumaan, näiden toimipisteiden vaihdon vuoksi. 

Mitään hyvää ei siis ole seuraamassa, vain huonoja asioita. Nykyisen päätyöpaikan huone on 4m x 4,5m ja iso ikkuna, tarpeeksi säilytystilaa ja keskeisellä paikalla. Hyvät kalusteet ja uusitut pinnat. Uusi olisi puolta pienempi, pieni ikkuna eikä sinne paista koskaan aurinko (ikkunaa ei ole pesty 7 vuoteen), ei säilytystilaa, huonot kalusteet, ilmastointi ei toimi ja siellä on sähköpatteri, jonka lämpö ei ole tasainen. Alunperin ollut pukuhuoneena. Lattiamateriaali kai vaihdetaan kesällä, koska sen alla oleva liima aiheuttaa allergiaa. Mä tulen hulluksi siinä pimeässä ahtaassa kopissa. Se on mun fiilis. Nyt mä olen sen jaksanut kun oon ollut siinä vain kaksi päivää viikossa, mutta kiva siitä huoneesta on ollut aina lähteä kotiin. Kaikki muutokset siksi, että tulee uusi työntekijä! Siis miksi meidän muiden, vanhojen työntekijöiden työolot muutetaan huonompaan?

Kommentit

Huopalintu sanoi…
Voi harmi. Työelämässä on nykyisin niin paljon muutoksia. Toivottavsti saat myös nautittua viikonlopusta noiden harmittavien uutisten jälkeen.
marliska sanoi…
Tsemppiä ja kuvauksellista viikonloppua! :)
Laura sanoi…
Voi sentään! Onko tuohon muutokseen mahdollista vaikuttaa mitenkään? Luottamusmies ehkä?
Keskeneräinen sanoi…
Liian yököttävää! Oletko puhunut asiasta pomolle / luottamusmiehelle / työsuojeluvaltuutetulle / työterveydelle?