Hyvä ja levollinen olo


Mitään erikoista ei oo tapahtunut. Nukuttu pitkästä aikaa tarpeeksi. Syöty hyvin ja tässä nyt sohvalla sulatellaan ruokaa. Kävin aamupäivällä kolmen vartin pikaisella kävelyllä kotipoluilla. Näin paljon lintuja ja muutaman oravankin. Tämä kurre aloitti juttelun kanssani ja ihan takuuvarmasti on ennenkin tavattu. Niin tuttavallinen oli. Huomasin, että kuusen oksat heiluivat n. 5 metrin päässä ihan kunnolla. Ajattelin, että siellä on toinen orava. Eipä ollut kun närhi. Hänestä mun oravan kanssa "juttelu" oli vallan huvittavaa ja tuli siihen sitten pällistelemään. Mä en osaa yhtään närheä puhua valitettavasti. Kun yritän ottaa kuvaa, niin laittaa pään piiloon. En mä nyt pelkästä pyrstöstä kuvia ala ottamaan. Kai tätä pelleilyä 5 kertaa harrastettiin kun minulta meni hermo ja jätin homman sikseen. Kokoajan piti närhimäistä räkätystä päällä. Mä oon luullut, että närhet ovat kivoja, vaan onkos ne nyt jotain pellejä kumminkin?!?

Näin pitkästä aikaa punatulkkuja, mutta kuvaamisesta ne eivät tykänneet. Mies tuli sanomaan mulle pihalle, että joku outo lintu kökkii naapurin kivikasan tietämillä. Kyselin tuntomerkkejä. Harmaa ja musta, isompi kun talitintti, vaan pienempi kun harakka.  Jäin kuuntelemaan lintujen ääniä ja pian mä äkkäsinkin 3 tyttöpunatulkkua naapurin puussa. Sellainen outo lintu! :) Ei mies harrasta tipuja. Enkä kyllä ittekään mikään bongari oo. 



Kommentit

Huopalintu sanoi…
Luonnossa aina tapahtuu. Se on jännä, kun lähimetsän eläimet tulevat tutuiksi.
Gunilla Bäck sanoi…
Ihana tuttava sinulla. Toivottavasti tapaatte taas uudestaan.
Irma sanoi…
Kiva kuva oravasta nätti :)
Kivipellon Saila sanoi…
Onpa nätti kaveri sinulla...vai outoja lintuja teillä :D