Pientä paniikkia aistittavissa...


Wilhelmiinat ovat helppotekoisia ja nopsia leivottavia. Lisäksi tosi hyviä! Nyt nekin on tehty. Olen yleensä työpäivän jäljiltä sen verran nuutunut, että hyvä minä! Taidan tyytyä tänä jouluna hieman pienempään valikoimaan joululeivonnaisia kun normisti. No, saa nähdä, jos tässä oikein vielä innostuu.

Aina on tosin ehditty halutut joulujutut tehdä.  No worries! On oltu useamman kerran hirveässä flunssataudissa. 18 vuotta sitten tilanne oli se, että aattona sylissä oli viikon vanha vauva ja taloakin rakennettiin ohimennen. Isosiskot olivat 5, 4 ja 2 1/2 vuotta. Tosin, olihan sitten silloin ihan vähän nuorempikin! :)  

 Nyt on useita lomapäiviä ennen aattoa, mitään huolta ja murhetta ei pitäisi olla, mutta jotenkin hieman pientä paniikkia päällä. Ehkä se kuuluu asiaan. Mä suunnittelen ja teen listoja, mitä ostaa, mitä tehdä minäkin päivänä. Järjestys ja suunnitelmallisuus ovat mun juttuja. Mä en kuitenkaan rasita muita tällä omalla jutullani. Uskokaa pois! Voi auttaa, jos tahtoo, mutta ei oo pakko. Jotkut jutut ovat aina olleet miehen hommia, kuten kuusen ostaminen, sen sulattaminen, asettaminen kuusenjalkaan ja kantaminen sisälle. Nyt tietty tilanne on monella tapaa uusi. Kotona on vain yksi tyttäristä, muut tulevat ns. valmiiseen jouluun. Eihän tällaisiakaan jouluja enää ole monta edessä. Kun perustavat oman perheen, niin sitten luultavasti viettävät sen omassa kodissaan. Se on sitä elämän kiertokulkua. En osaisi oikein ajatella joulua muualla kun kotona. Hotellijoulu, risteilyjoulu tai joulu jossain sukulaisen luona tuntuu ihan kammottavalta ajatukselta! Minä olen sellainen koti-ihminen.

Kommentit

Susanna sanoi…
Minulle kelpaisi sitten joskus ihan valmis joulu jossain muualla. Joulu on sydämissä... Tulee, touhusi sitten tai ei.

Mutta jokainen omalla tyylillään. Niin sen kuuluukin mennä :-)
Sussi sanoi…
Minulla taitaa jäädä jouluvalmistelut kokonaan tekemättä:)
Mä ihailen naisia jotka tekee kaiken a:sta Ö:hön itse ja hyvillä ja innokkaalla mielin. Mä en jaksa edes siivota normia enempää.

Mä menen aattona anopin valmiiseen pöytään, joulupäivänä Äidin. Kun ollaan oltu miehen kanssa joulu kahdestaan on syöty mitä on huvittanut, yleensä siinä vaiheessa on syöty jo niin monta jouluruokaa ettei sitä ole oikein enää edes halunnut.

Kuinkahan mun kävis jos pitäis perinteinen perhejoulu 10 ihmiselle järjestää?! Varmaan aika huonosti.