Loman kunniaksi...puukiipijä!


Kävin ennen ruuanlaittoa pikavisiitillä ruokintapaikalla. Enpä ehtinyt kauan aikaa viipyä kun paikalle tuli puukiipijä! Kyllä tällä menolla loma onnistuu yli odotusten!!

  
En nyt äkkiseltään muista kuvanneeni sitä koskaan lumella. Siinä se etsi varmaan maahan varisseita siemeniä.


Asetusten kanssa oli temppuilua, sillä aurinko paistoi tosi kirkkaasti kun se paistoi ja sitten kun meni pilveen, oli todella harmaata. Meillä on pakkasta -5 C juuri sopivasti, vaan kun lumihangessa seisot liikkumatta, niin jo tulee tuossakin kelissä kylmä.

Kommentit

Huopalintu sanoi…
Kivat kuvat puukiipijästä. En kestä, kun blogeissa nyt hehkutetaan auringonpaistetta. Meillä vaan sataa lunta eikä aurinkoa ole näkynyt viikkokausiin. Mukavaa lomaa :)
Gunilla Bäck sanoi…
Upeat kuvat! Tänään oli aivan ihana ulkoilukeli.
Äityli-Mummo sanoi…
Sulone naskalinokka :)
Rautalintu sanoi…
Enpä muista minäkään nähneeni puukiipijästä kuvia kuin puissa.
Miks meidän lintulaudalla on vaan tylsiä tiaisia?!
Cheri sanoi…
Näyttääpä puukiipijä oudolta hangella. Meilläkin noita vilistää usein vanhojen, kaarnakuoristen koivujen kyljillä. En ole hoksannut tarkkailla käyvätkö ne myös ruokintapaikoilla.
Susanna sanoi…
Upeat kuvat!

Yhdellä ruokintapaikalla olen nähnyt puukiipijän maassa siementen kimpussa, mutta oli varjoisassa paikassa. Ei olisi tullut näin upeita kuvia...
Pasi Lepola sanoi…
Huomasin, että tuo ensimmäinen kuvasi sai Facebookissa luontokuvaajien ryhmässä (ansaitsemaansa) hypetystä, hyvähyvä! Erinomainen bongaus!
Tillariina K. sanoi…
Pasi, mä pidin pitkään taukoa fb:ssä noiden luontokuvien kanssa tuonne "Suomen luonnonvalokuvaajiin", koska siellä miehet dissaa naisten ottamia kuvia. Nytkin laskin aamulla huvikseni, että 105 tykkäyksestä oli 77 naisten antamia! Yleensä se suhdeluku menee juuri noin tai vieläkin naisvoittoisammin. Olen tämän todennut lähes kaikkien mun kuvien kohdalla! Mä oon kuitenkin sitä mieltä, että mun kuvat ja aiheet eivät oo mitenkään eukkoja nuoleskelevia tai tyylisiä! Nyt mä tulin kuitenkin siihen tulokseen, että ihan sama. :)
Kivipellon Saila sanoi…
Upeat kuvat otit, näytin ne isännällekin ja oli sitä mieltä että harvinaisuuksia ovat! Kaunis lintu!