Pajusirkun peijooni!


Ekana lintutornivuonna olin tulla hulluksi kun pajusirkku "lauloi" aivan tornin vieressä ruovikossa. Koskaan en sitä nähnyt, vaan ääni oli kyllä kuuluva ja miten kauan se jaksoikin kerralla lauleskella. Nyt olen siihen jo tottunut, mutta aluksi olin sitä mieltä, että siltä rääkyjältä pitää saada nirri pois! Epäilin jo sitäkin, että joku on asentanut jonkilaisen soittimen sitä ääntä pitämään!

Pajusirkku on nyt sitten 59. laji minulle tälle vuodelle. Korppikin tuli sitten nähtyä, mutta oli sen verran korkealla lentämässä, että en yrittänyt edes kuvata.


Kommentit

Kvilttaaja sanoi…
Ihailtavaa, että pidät kirjaa näkemistäsi linnuista. Multa se ei näytä onnistuvan. Olen kirjannut Tiiraan joinakin päivinä näkemiäni lintuja, mutta esimerkiksi Suomenojalla käyntiäni en kirjannut. Ongelmaksi muodostuu usein se, että jotain lajia on liian paljon laskettavaksi ;) . Pajusirkku viihtyy myös Maarin lintutornin luona.
Äityli- Mummo sanoi…
Kivanäköne sirkuttaja, en muista koskaa nähneeni.
Häivähdys sanoi…
Ihana ympäristö tuollainen ruovikko! Tosin harmillisen piilossa linnut siellä laulelevat. En ole juuri koskaan saanut niistä kuvia. Todella paljon oletkin jo ehtinyt bongailla!
Rautalintu sanoi…
Mä varmaan erehtyisin luulemaan varpuseksi...
Anu sanoi…
Hienot kuvat!
Kirlah sanoi…
Jotenkin ihanan näköinen ympäristö tuossa kakkoskuvassa. Pitääkin muuten laskea, montako lajia olen nähnyt tänä vuonna, on niitä aika liuta, sillä jo pelkästään pihassa käy melkoinen sirkutus.