Vielä on nättiä...pihassa


Kesäkukat innostuivat lämmöstä ja auringosta. Eilen taisi olla parhaimmillaan +18 C. Viikonlopuksi on luvattu jopa +20 C. Sopii mulle. Ehtii sitä palella myöhemminkin. Olen jo pikkuhiljaa kuitenkin alkanut kerätä kaappiin linnunruokaa ruokintakautta varten. 30 talipalloa ämpärissä tuli ostettua jo. Luulen, että lokakuussa aloitan. Nyt jo käy talitinttejä koputettelemassa ikkunaa, mutta koputelkoon vaan. Kyllä ötököitä riittää, sisällekkin tuli eilen muutama ja kissat riehaantuivat täysin. No,  kärpäset vaan ovat niin hyviä niiden mielestä!

Fasaanimuori käy näyttämässä poikuettaan. Kolme lapsosta, melkein äiteensä kokoisia. Ukkofasaani on kasvattanut höyhenpukua sulkasadon jälkeen. Alkaa jo näyttää kukolta! Oravia ei ole näkynyt, mutta ilmestyvät kun ruokinta alkaa.




Kommentit

Navettapiika sanoi…
Isäntä näki eilee pihas oravan, pitkästä aikaa :) Meillä oli viimme yänä ensimmääne halla. Yäk!
Sussi sanoi…
kauniita kukkia!

Meillä oravat painelevat kovaa vauhtia taas pihassa. Yksi kuljetti isoa sientä suussaan:)
Rautalintu sanoi…
Pakkasen puolella oli täälläkin käynyt mittari. Pelargonia ulkorappusilla oli vielä säästynyt.
Kvilttaaja sanoi…
Meillä juoksentelee pieniä oravia pihassa. Kauniin ruskeita. Syksy tulee ja auringonpaisteesta kannattaa nautiskella.
Susanna sanoi…
Minä keräsin ensimmäiset pihlajanmarjat linnuille pakkaseen - en kerro siitä kaikille, kun pitäisivät minua ihan pöhkönä ;-)
Tillariina K. sanoi…
Susanna, mä pakastin pihlajan- ja ruusunmarjoja varmaan 15 rasiaa viime syksynä. Nyt meidän pakastin on niin epävarma, että tarvii kai kuivattaa ne! :)
Häivähdys sanoi…
Minäkin olen miettinyt, alkaisiko ruokkia lintuja tulevana talvena. Tänä keväänä-kesänä meni paljon aikaa ja vaivaa, ennen kuin kaikki Lidlin metsälintuseoksesta itäneet rypsit oli saatu kitkettyä kukkapenkistä. Pikkutaimia oli varmaan tuhansittain toistensa päällä.