Niityllä kävely


Tänään kun kävelin tuolla niityllä ajattelin miten ihana asia kesä on. On niin kiva taivaltaa aika vähissä vaatteissa (siis hame ja t-paita) ja nauttia lämmöstä ja valosta. Näin paljon leppäkerttuja.


Ympärillä surisevat suuresti kaikenlaiset ötökät, välillä vähän jopa pelottavan lujaa.


Lomaa on vielä pari viikkoa jäljellä. Sekin on ihana asia elämässä!


Kommentit

Minttuli sanoi…
Kyllä kesä on ihanaa, niin ovat kuvasikin Tillariina!
Intianminttu sanoi…
Sain skorpionikorentonaaraasta pari kuvaa aiemmin kesällä. Sen jälkeen olen yrittänyt tiirailla, josko jossain näkyisi skorpionikorentokoirasta, kun siitäkin olisi hienoa saada kuva. Mutta eipä ole näkynyt, vaikka ojanpientareita olen useaan otteeseen kiertänyt. Hienoja kuvia kaikki! Ja tuo tarkkuus on käsittämätön, mun makrolla terävyysalue jää paljon pienemmäksi. Tai se lienee vain mun taitamattomuuttani.
Tillariina K. sanoi…
Sitä skorpionikorentopoikaa olen myös etsinyt, vaan ei oo näkynyt. Mä pidän kamerassa makroillessa f/10 ns. vakioasetuksena, siitä mä pystyn nopsaan kolme aukkoa pienentämään tai isontamaan kun olen opetellut sen kääntämään samalla kun tähtäilen. Usein siis ehdin napata samasta kohteesta useammankin otoksen eri aukoilla, yleensä nyt joku on tarpeeksi terävä tai sitten ei...tietäisitpä miten paljon huteja tulee otettua!
Laura sanoi…
Ihanaa lomaa edelleenkin ja 'tuhannen taalan' paikkoja kamerallesi! Kuvasi ovat upeita ja tuovat iloa katsojalleen.
Irma sanoi…
On se kesä mukava ja ötököitä on vaikka minkämuotoisia. Kauniita kuvia olet ottanut :)
Marika sanoi…
Me juuri miehen kanssa tuossa jokunen hetki sitten jutusteltiin, että ei olla leppäkerttuja nähty melkein lainkaan tänä kesänä.

Yksi sellainen laskeutui meidän seuraan ulkona, mutta muita ei ollakaan sitten nähty. Yleensä niitä näkee paljonkin! Mistähän johtuukaan, etteivät nyt täällä meillä päin ole sipsutelleet.. :)