Fasaanipörinää...


Lähdin kuvausreissulle, mutta ehdin juuri Vanajaveden rantaan kun auringonpaiste lakkasi. Taivaalle ilmestyi harmaa ääretön pilvimassa. Siis kotiin. Kuvia ei sitten otettu tänä viikonloppuna, sillä pilasin mahdollisuuteni lähtemällä eilen porukan kanssa Helsinkiin. Siellä satoi vettä ja sitten kun se loppui, olin niin masennuksessa ja ahdistunut siitä kaikesta rumasta ympärille, että en mä tahtonut enää mitään kuvata. Kyllä mä nyt ainakin 5 vuotta muistan, että siihen suuntaan on mun turha lähteä.


Oikeanpuoleinen kukko on paljon isompi ja paremman näköinen. Tuo raaka versio vasemmalla oli kuitenkin haastaja!


Iso otti ja juoksi metsään pakoon. Tämä kukko oli selvästi aika hämmingissä, että "Voitinko mä?"

Kommentit

Pierre BOYER sanoi…
Great !
:-)
Best regards from France,

Pierre
Sussi sanoi…
serkkupojat siellä:)
Susanna sanoi…
Upeat kuvat :-)

Helsingissä on paljon, paljon kaunistakin. Ei kannata luovuttaa, ennen kuin on käynyt niissä paikoissa :-)
Kvilttaaja sanoi…
Hei, minneköhän porukka sinut eilen vei? Mikä oli rumaa? Helsinki on kaunis ja viehättävä ja täällä on aivan mahtavat mahdollisuudet luontokuvaukseen rannoilla ja jokivarsilla. Olen paljasjalkainen stadilainen ja hämmästyin kommentistasi. Sade tietysti haittaa kuvaamista paikkakunnalla kuin paikkakunnalla, kun kamera ei tykkää kosteudesta. Omaa kuvaamistani haittaa nyt lähinnä räkätauti. Katsoin ikkunasta ihanaa ruskaa ja olisin mennyt ulos, jos en olisi ollut kipeä.
Tillariina K. sanoi…
Siis alunperin piti mennä Nuuksioon, vaan kun lähtö oli vasta klo 12 (paljastui minulle siis klo 9), ei kantsinut mennä sinne kun aurinko kuitenkin laskee jo tässä vaiheessa varsin aikaisin jo. Sitten oli tarkoitus mennä Lammassaaren lintutornille, mutta kun satoi vettä. Mä en tykkää kuvata varsinaisesti kaupunkia ja merenranta ei todellakaan oo mun juttu! Se miksi mua masensi on Hesan keskustan rumat rakennukset, liikenne, ihmisten sellainen hyvin silmiinpistävä eriarvoisuus. Nainen kukonaskelponchossa, valkoinen merkkilaukku ja yli 1000 euroa maksavat saappaat jalassa. Se mies pysäkillä, ei mikään pultsari, siistit vaatteet, mutta aika monta vuosikymmentä vanhat,leikkaamattomat hiukset ja huonot hampaat. Ei mikään vanha kumminkaan alle 60 vuotta. Hesassa minäkin olisin köyhä. En omistaisi autoa, pelkkä autopaikka maksaisi täkäläisen yksiön verran, eikä minulla todellakaan olisi kahta kohtuullisen hintaista kameraa putkineen. Maksaisin itseni kipeäksi siitä kaksiosta, jonka hinnalla täällä saa omakotitalon. Hämeenlinnassa ei porukka eroa noin rajusti. Kun mä tuntojani kelasin fb:ssä minulle tyrkytettiin hienostoalueiden kivitaloja ja huviloita. En mä halua niitä kuvata, ei tuota mitään tyydytystä. Tulee vaan kylmänväreet. Olen mä liikkunut kymmeniä kertoja Hesassa, asunut sentään tässä reilun tunnin matkan päässä 25 vuotta. Käynyt lukuisia kertoja jossain Suomenlinnassa, jota mä en siis tajua yhtään. Nämä ovat niitä makuasioita, joista ei kantsi kiistellä. Kaikille jotain, Hesa ei oo kuitenkaan mun paikka.
Kivipellon Saila sanoi…
Eipä ole stadi meikäläisenkään paikka, sielä elelin muutamia vuosia ja niistä vuosista joskus näen painajaisia!

Upeat fasaanikukot, vahvempi voittaa, niinhän se menee! Hienot kuvat!

Voimia syksyysi!
Irma sanoi…
Hienot kuvat :)