Pyrstikset yllätti


Tämä menee nyt kertaukseksi, mutta Aulangolla liikkuu lähes aina samat lintulajit! Nämä "levottomat sielut" pysyvät ruokinnalla korkeintaan minuutin ja sitten ne lähtevät matkoihinsa. Olisiko ollut noin kymmenen linnun parvi kyseessä. Miksi niillä on niin kiire? Sitä en tiedä, mutta kyllä minulla aina syke nousee ja tekee mieli vähän lauleskella joka kerta kun näen ne.


Linnuissa on jotenkin superihanaa kun ne lentelee tuolla luonnossa paikasta toiseen, täysin vapaana.  Niille varmaan vuodenaikojen vaihtelulla on pajon suurempi merkitys kun meille ihmisille. Olisi ihanaa kun ihmiset enempi auttaisivat lintuja. Tietysti muitakin eläimiä, mutta lintuja on niin helppoa auttaa. Ruokaa tarjolle, pesäpönttöjä puihin! 

Olen huomannut, miten toivottu henkilö punaisen ämpärini kanssa olen aamuisin kun käyn täyttämässä ruokintapaikat pihassa. Mekkala on melkoinen ja monet linnut eivät enää pelkää minua vaan pysyvät metrin tai parin päässä! Juttelen ääneen huvikseni ja uskomattoman kivan fiiliksen siitä saa joka aamu. Sitten keväällä kun ruokinta loppuu, minulla tulee ihan ikävä sitä! Onneksi on lintuja ja kaikenlaisia eläimiä!


Kommentit

Rautalintu sanoi…
On ne niin suloisia!
Äityli-Mummo sanoi…
Ihanii, hellyttävä näkösii pikkusii palloja pitkäl pyrstöl <3
Kvilttaaja sanoi…
Pyrstikset ovat ylivoimaisen viehättäviä. Onnellinen hän, joka niitä näkee.