Iloinen orava!

Kävin puolentoista tunnin kävelyllä. Ehdin reissulta jopa kotipihalle asti, juuri ennen sateen tuloa. Rastaita oli taivas sakeana ja mitä mekkalaa ne pystyvätkään pitämään. En saanut niistä kuitenkaan kuvaa, sillä lensivät niin korkealla.

Tämä orava oli varsin veikeä tapaus, harmillisesti olin valoon nähden väärällä puolella kun kuvasin tätä harmaahäntää! Ärsyttävän kirkas, puhkipalanut taivas. Naksuttelin  kielellä tälle oravalle ja siitä se kimmastui selvästi. Häntä rupesi vispaamaan puolelta toiselle ja kääntyi uhmakkaasti pää alaspäin minua tuijottamaan.
Vaihdoin muutaman sanan yhden porukan kanssa ja he olivat nähneet hetkeä aikaisemmin närhen. Vau! No, minä en nähnyt, yhden umpimärän variksen vaan, mutta se onkin toisen postauksen aihe! :)



P.S. Yksi kuva unohtui! Rajasin tästä kuvasta taivaan pois ja croppasin kurrea vielä reippaasti. Ehkä jo liikaakin...





Kommentit

Karttu sanoi…
Se on kyllä eittämättä kohta talvi kun oravakin on jo noin harmaa!

Tuolle puhkipalamiselle on hankala tehdä mitään (ilman esim. Lightroomia) kun kohde on noin vikkelä. Joko polttaa taivaan puhki tai katsoo mustia oravasiluetteja.
Saraheinä sanoi…
Tosi ärhäkän näköinen orava! Aiemmissa postauksissa on kauniita kuvia, pidän kovasti tuosta syklaamin nuppu-kuvasta.
Harry Kalenius sanoi…
Kurrehan se täälläkin. Hienoa.
Eko sanoi…
Kyllä nuo oravat ovat melkoisia 'velikultia'.
Uteliaita ja nokkelia - ehtivät joka paikkaan.
Minun Mökki-Orava juoksutti minua ympäri vanhaa hirsi-mökkiä.
Mainio sarja Oravasta...!
Harakka sanoi…
Taitaa kyllä olla aika kiukkunen orava, näösta päätellen ainakin.
Taisi suuttua sulle, kun sellasta ääntä pidit, hi!
Mutta hienothan kuvat ovat, tosi hyvät.
Hyvät kurrekuvat. Eikä tuo puhkipalaminen haittaa näissä. Se on vain vaalea tausta ja mun mielestäni jopa parempi kuin jos se olisi sininen.
Pasi Lepola sanoi…
Hahaa, jo on leveä hymy. Hauskat kurrekuvat! Mukavaa ja aurinkoista lauantaita!