Epäonnistuneita linturetkiä


Kaksi vuotta sitten jo luin valtaisista yli 100 linnun tikliparvista, jotka viihtyvät tuolla Turengin altailla herkuttelemassa takiaisten siemenillä. Joo, on niitä siellä. Todistin itsekkin sellaisten parvien olemassaoloa jo viime viikolla. Ne tiput vaan ovat järkyttävän arkoja. Tarvittaisiin todellista tuuria ja/tai piilokojua, jossa voisi kököttää puoli päivää. Siltikin ne säpsähtävät lentoon pienestäkin rasahduksesta. En mä nyt kyllä yhdellä kerralla anna periksi, joskus pitää käydä uudestaan. Maasto siellä on vaan tosi haasteellista, että sekin hieman intoa rajoittaa liikkua sillä suunnalla. Todistusaineistoina sentään yksi tipu hyvin kaukaa kuvattuna ja julmasti cropattuna. Punarinta taisi naureskella mulle kun mä jahtasin näitä tiklejä. Ainakin se ihmetteli, että pöhlö täti pinkoo takiaispuskissa ja hirveässä tuulessa.


Tänään kävin pikaisesti kameraa ulkoiluttamassa. Sillä päivä meni kyllä ihan nukkuessa. On välikorvan tulehdus ja silmätulehdus. Sieraimen kohdalla on herpes ja suupieletkin ovat auki. Mä olen niin rähjäisen näköinen, että oikeastaan huvittaa jo katsoa omaa peilikuvaa. Olo on kyllä surkea. Mä en meinaa nyt toipua tuosta flunssataudista vieläkään. 

P.S. Laitoin 2 litraa pihalajanmarjoja pakkaseen talven varalle lintuja varten. Voisi pari rasiaa huomenna vielä kerätä.


Kommentit

Vikki sanoi…
Täällä luulen kerran nähneeni tiklin, joten olen vielä kauempana haaveesta :)
Kaunis kuva punarinnasta!
Johan flussa nyt riepoo, toivotan pikaista paranemista!
Tuula Laakso sanoi…
Saa nähdä löydänkö täältä tiklejä tänä syksynä lainkaan, kun "siistivät" jopa kaikki metsänlaidatkin takiaisista. :(
Arka lintu se on, mutta utelias joten käytäppä sitä hyväksesi. :) Ihana punarinta. Pikaista paranemista.
mustakissa sanoi…
Aina kun olen törmännyt tikleihin, olen ollut lenkillä ja tietty ilman kameraa...Mielestäni kuva siitä on hieno. Ja myös tuo punarinta. Punarinnat ovat kivoja, koska ne eivät todellakaan ole arkoja.