Narsissiprobleema



Mun on käynyt monena pääsiäisenä kalpaten näiden ruukkunarsissien kanssa. Ensimmäiset kukat kukkivat upeasti, mutta sitten ne loput ikään kun kuivuvat nupuille. Samoin lehtien kärjet kellastuvat ja alkavat vähän lerputtamaan.


Kasvatusohjeena oli, että kastellaan niukasti. Kastelenko liian niukasti sitten? Ostopäivänä (la) lykkäsin joka purkkiin sellaiset 0,25 desiä vettä. Ajattelin, että eiköhän ne nyt selviä torstaihin asti. Mä vahdin niitä nyt niin tarkasti. Nyt ei kukaan uskalla kuolettaa yhtään nuppua.


Kommentit

Sirpa sanoi…
Kauniit kuvat narsisseista, omani ovat vielä kaupassa:)
Sussi sanoi…
Voi olla, että ovat päässeet kuivahtamaan liikaa jo liikkeessä, missä ovat olleet myynnissä. Sisätiloissa yleensäkin kuivuvat ja kukintakin menee nopeasti ohi.
marliska sanoi…
Narskukuvat ovat keväisen raikkaat ja bannerikuva on kiva.
Meikä jättää ruukkunarsissit suosiolla ulos kuistille, sisällä kukkivat niin nopeasti ohi.
Marru sanoi…
Oon kanssa huomannut, että kyllä niille pitää vettä vähän tiputella... muuten lakastuvat.
- Toisaalta taas, kun saavat vettä... niin kasvavat pituutta turhankin innokkaasti.
seita sanoi…
Olen käyttänyt sellaista taktiikkaa, että laitan narsissin ulkoterassille, enkä anna vettä ollenkaan. Ainakin viime keväänä kestivät pitkään.
Anne sanoi…
Ihanan utuinen tuo viimeinen kuva! Pääsiäiskortti :)
Harakka sanoi…
Kyllä on kauniita kuvasi narsisseista!
Niin muuten olen tehnyt samanlaisesti, kuin Marru ja hyvin ovat voineet pitempäänkin.
Tulin toivotteleen sulle hyvää Pääsiäisen aikaa!
Kirlah sanoi…
Minä olen pettynyt leikkonarsisseihin. Nykyään ei saa enää tuoreita, kun ne tuodaan kaukaa ja pidetään nupulla pitkää viileässä. Silloin ne alkavat kuivettua ja lehdet kellastua eivätkä nuput aukea koskaan.
joku on sanonut, että syy on ulkomaisen kukkatuonnin. Jos ostaisimme kotimaassa kasvatettuja, täällä kasvatettaisiinkin niitä enemmän.
En tiedä sitten, missä vika.
Narsissit eivät pidä lämpimästä. Sisällä ne menee huonoksi vaikka niille tekisi mitä!
Ne säilyvät hyvänä ulkona kauan, mulla on ollut jo melkein kuukauden, kerran otin ne sisälle kun oli -20C pakkasta. Kastellut olen vissiin kaksi kertaa.