Lentävät lokit


Mä yritän aina kun tilaisuus avautuu, harjoitella lentävien lintujen kuvaamista. Lokit ovat hyvä harjoituskohde.


Nämä olivat varsin ärhäkkäällä päällä olevia.


Yllättävän nopeita lentäjiä. Onneksi ne välillä ihan vaan liitelevät ilmavirtojen vietävänä.


Houkuttimeksi laitoin leivänmuruja laiturin viereen. Tarkka näkö, äkkäsivät murut enempi kun nopsaan. 


Varis ajatti lokkeja ja räkättirastaat varista. Lokit ajattivat toisiaan. 


Kommentit

Minttuli sanoi…
Kaunista liitoa, huippukuvat jälleen sinulta!
Kirsti sanoi…
Hyvin onnistuit kuvaamisessa. Hienot on kuvat.
Sirpa sanoi…
Upeat ovat lentokuvasi!! Etenkin tykkään ensimmäisestä.
Intianminttu sanoi…
Minulla ei lentokuvissa tahdo käsitarkennus pysyä perässä ollenkaan, automaatilla ei skulaa ollenkaan. Vinkkejä? Sulla aina niin upeita ja tarkkoja kuvia.
Tillariina K. sanoi…
Intianminttu, automaatilla minä kuvaan. On täysi työ löytää se lintu ja seurata sen lentoa. Ei siinä ehdi tarkennusrengasta enää pyörittämään. Mä annan palaa ns. täysillä. Sarjatulta vaan, hyvällä lykyllä yksi onnistuu, mutta sehän riittääkin. Ei se automaatti usein tarkenna tarpeeksi nopeasti kohteeseen, mutta joskus osuu. Mä olen ollut huomaavinani, että kannattaa liikuttaa itseään/jalat kääntyy, eikä kameraa päätä kääntäen. Silloin tarkennus osuu paremmin. Nyt kun en voi kääntää päätä, niin on pakko liikkua jaloilla ja mä osun ehkä paremmin. Tätä pitää kyllä vielä testailla. :)
Pieni Lintu sanoi…
Oi nää sun lintukuvat on aina niin upeita!!!!
Irma sanoi…
On tosi mahtava kuvasarja :)
Marru sanoi…
Hyvin oot onnistunut :)
Anne sanoi…
Upeita lentokuvia!