Mustikankukkia


Eipä ole juuri kollaaseja harrastettu vähään aikaan. Jotenkin niiden tekeminen on hankalampaa Picasalla tässä mäkkikoneessa.  Olen kovasti odottanut mustikoiden kukkimista. Nyt jo löytyi punertuneita, mutta aika paljon vielä sellaisia vaaleita. Paljon on tulossa marjaa ainakin, jos tuo kukinta onnistuu.

Liikuin pelkästään makroputken kanssa. Mun kyykkiminen pusikoissa herätti hilpeyttä. Olin kuulemma keskittyneen näköinen. Joo, valo muuttui kokoajan ja kameraa sai kokoajan säätää. Mä olin aika varma, että mä oon unohtanut tykkänään koko makroilun. Lopulta mä huomasin, että mittaustapa oli jostain syystä osa-alamittaukseen siirynyt...en mä kyllä sitä yleensä käytä, vaan arvioivaa mittausta. Ei se kuvien epäonnistuminen ihan siitäkään johtunut. Harjoituksen puutetta ihan selkeästi.  Harjoittelemaan vaan. Ei auta huokailla ja tuhahdella yhtään. :)

Kommentit

Katinka sanoi…
Mitä ihmeen harjoituksen puutetta, nuohan ovat kauniita kuvia! =)
Tillariina K. sanoi…
Yritin kuvata hämistä voikukassa...aika epäteräviä otoksia ja yli valoittuneita. Kyllä noita mustikankukkiakin sai tähdätä...:)
JPK sanoi…
Kerrassaan hieno kollaasi! Muuten, jos kollaasit tuntuu hankalilta picasassa, tällä ne ainakin syntyvät hetkessä. Saatat ehkä jo tunteakin tämän (ohjelma toimii suoraan netissä, eikä koneelle ladata mitään): http://www.picmonkey.com/
Gunilla Bäck sanoi…
Hienot kuvat! Mun tytöt eivät suostu lähtemään mun kanssa minnekään jos mulla on makro kamerassa. On kuulemma liian noloa. :-)
TainaT sanoi…
Kyllä nyt mustikka antaa komean sadon.Kaunista
Anne sanoi…
Ihanat kuvat. Aivan taas postikorttiainesta.
Ihastuttavia kuvia! Tajusin just, että munkin pitäisi kuvata mustikankukkia.