Paha uni


Siis olipa kipee uni! Mä olin unessa tavallaan mun aikuinen poika ja tavallaan mä olin mä itte. Ihan sekoboltsi uni. Olin unessa perinyt yhden talon, joka on siis oikeasti olemassa, mutta ei ihan samanlaisena kun unessa. Mä kuulin miten hiiret/rotat järsi kellarissa ja talosta uhkui sellainen järkyttävä kylmyys kun se oli ollut monta vuotta asumattomana. Sanoin, että purkuun vaan tönö ja koko suku yritti mua ylipuhua, että kyllä siitä vielä hyvä kesäpaikka tulee. Ihmisten hengitys höyrysi ja omituinen valkoinen valo hohti päiden ympärillä. Hui sentään! Mun jalkoja kylmäsi ja sitten mä heräsin siihen, että mä tärisin kauttaaltani. Kello oli neljä aamuyöstä ja siihen ne unoset sitten jäivät. Olin kokopäivän aivan varma, että jotain karmeaa tapahtuu...


Kommentit

Huopalintu sanoi…
Unet osaa olla välillä tosi karmivia ja omituisia. Ihana valo kuvassa.
Liplatus sanoi…
Se on jännä miten jotkin unet jäävät päälle, vaikka on herännyt.

Kaunis kuihtuva kuva sopii hyvin uneesi.
No hyi. Mitä tollaseen voi muuta sanoa?!

Mun painajainen koski Vaasaa. Mitäs luin yhdeltä keskustelupalstalta kysymyksen että millainen paikka Vaasa on asua. Ei vissiin kovin hyvä kun noin tuli uneen.
Susanna sanoi…
Voi rassukkaa... Sinua, ei sitä unitaloa.

Minulla on ollut myös unien kanssa yhtä seikkailua viime aikoina. Unet ovat olleet kovasti tunteisiin vetoavia, enkä käyttäisi tässä yhteydessä sanaa positiivinen :-(

Parempia öitä jatkossa!
Äityli-Mummo sanoi…
No aika villit unet o siullakii :D Nätti kuva !
Pirkkoinkeri sanoi…
Painajaiseen on ikävä herätä. Vielä ikävämpää, jos se jää mieltä vaivaamaan.
Kuva on kaunis, mutta myös sopiva kirjoitukseesi.
Kvilttaaja sanoi…
Unia tulee ja unia menee. Ne heijastavat välillä ihan outoja asioita. Harmillisinta on, kun ei ikävään uneen heränneenä saa helposti uuden kauniin unen päästä kiinni. Muuten kannattaa suhtautua kevyesti uniin. Kaikki on hyvin niin kauan kun tiedostaa unessa ja valveilla koetun toisistaan.
Keskeneräinen sanoi…
Nämä on niitä omistamisen kiroja. Ei olisi ollut mitään ongelmaa, jos et olisi perinyt taloa :)
Kivipellon Saila sanoi…
No jopa oli uni, viime yönä minäkin kattelin sellaista unta että kolmelta aamuyöstä alkaen kellolle seuraa pidin...aamuun asti.
Joskus unet ovat ihan toden tuntuisia. Onneksi itse näen harvoin pahoja unia.
Kerran näin, että minulta irtosi useampi hammas, joka ei tiedä hyvää. Pelkäsin useita päiviä sen jälkeen, että jotakin pahaa tapahtuu, mutta onneksi kaikki on edelleen hyvin.
JPK sanoi…
Olipa uni. Olen jostain lukenut, että johonkin aamuneljän aikoihin herääminen aiheuttaa monelle tunteen siitä, että on kaiken maailman sairaudetkin päällä parasta aikaa tai vähintään tulossa. Kolkkoutta kerrakseen. No, kyllä se siitä taas. Ja se remontointikin säästyi. :)
Pasi Lepola sanoi…
Hui olipa elävän tuntoinen uni. Todella kaunis hyvin aseteltu kuva, olen ennen huomannut, että tällaisissa kuvissa olet kyllä erityisen etevä!