Ötököitä!




Hämiksiä on kaikkialla. Ne viihtyvät niin monenlaisissa paikoissa. Tässä aika pitkäjalkainen versio. Istuskeli mun vanhan auton kyljessä. Siksi hieman erikoinen tausta!

Se ei pelännyt minua yhtään ja sain sitä kuvailla ihan rauhassa. Tosin ulkona on niin kirkasta, että tarkennus meni useammassa kuvassa vähän sinnepäin, tämä oli parhaimmistoa! Sisälle näiden ei kantsi tulla, sillä kisuista ovat mitä mainiointa välipalaa!






Löysin minä metsässä kävelyreissulla muurahaispesänkin. Siinä oli sellaista kuhinaa, että piti vain toivoa, että kamera nyt johonkin kohtaa tarkentaa. Ihan kauniitahan nämä ovat kun perässä nuo raidat ja etuvartalo kivan ruskea (kekomuurahaisia jotain lajia). Ei yhtään pelottavia! Eivätkä hyökänneet mun kimppuun, vaikka mä menin heidän rauhaansa aika lähelle tsiikaamaan!

Unhohtui aamupäivällä laittaa tämä perhonen tänne blogiin kun se on niin vaatimattoman näköinen. Tietääkö joku mitä lajia? En osaa perhosia tunnistaa, sama juttu sienien kanssa. Liian paljon yksityiskohtia!

Kommentit

Matkatar sanoi…
Kivat lähikuvat! Minäkin kävin tänään kuvailemassa muurahaisia macrolla, mutten vielä siirtänyt kuvia...saa nähdä miten onnistuivat!
Pasi Lepola sanoi…
Huikea tuo hämähäkki makro, onnea! Joo, haasteeseen on vielä vastaamatta, mutta kyllä minä vastaan kunhan ehdin. :)
Tillariina sanoi…
Hämis näytti livenä ihan vaatimattomalta, mutta sehän oli ihan kiva kun sai ladattua koneelle.

Haastetta tosiaan vielä odotellaan! :)
Hienosti onnistunut hämppy keltaisella taustalla :)
Pessi sanoi…
Ihastuttavat ötökkäkuvat! Etenkin tuo hämis. Muistan miten oudolta tuntui, kun viime kesänä sain kuvattua "jumissa" hämiksen. Hämähäkit kiinnostavat, varmaan siksi, että olen nuorempana hiukka pelännyt niitä. Nykyään ne ovat minulle salaperäisen kauniita otuksia. :o)
Harakka sanoi…
Ihanat kuvat olet napsinut kameraasi!
Hämis on upea!
Mä pelkään kyllä niitä, mutta kuvata silti aina niitäkin pitää.
Perhosesi on varmaan Kangasperhonen.
Tillariina sanoi…
Kiitos Harakka tiedosta, kangasperhonen on! :)
Pirkkoinkeri sanoi…
Hämiksissäkin on paljon kauniita lajeja eikä niissä muuta kamalaa ole kuin kasvoille tarttuvat seitit :) Kangasperhoset minulla onkin tältä keväältä näkemättä.