Paleltaa...+12 C



Päätin suunnata heti aamusta rantareitille, sillä siellä on a i n a lintuja joita kuvata! Paitsi,...ei ollut tänään. Sain tyytyä tähän tyytyväisen näköiseen sorsaan. Päätin huitoa siis uudella lintuputkella.  Aurinkoista säätä oli luvattu vain klo 8-12 aikoihin. Pääsin nostamaan kytkintä klo 9.50. Joten olin ihan ajoissa. Pukeutuminen tuotti ongelmia, sillä mun vihreä fleecetakki oli pyykissä. Siispä mä harrastin kerrospukeutumista, kolme paitaa päällekkäin. Niitä olisi helppo vähentää, jos tulisi kuuma. 

No, ei tullut, vaan kylmä. Välillä tuntui, että käsineet olisivat aika kivat. Reidet olivat kohmeessa vielä tunnin kotiin tullessa. Se on syksy ja kunnon lämpimät kamppeet on oltava. Veden äärellä tuulee lähes aina. Sekin oli mielestä unohtunut.


Lintuja ei siis näkynyt, joten kuvasin kaikenlaista mitä rantsussa näkyi. En tykkää ihmisiä kuvata, mutta aloin "stalkkaamaan" myös populaa.


Yleensä mä hieman hermoston näistä lujaa menevistä paateista. Nyt mä vaan annoin kameran laulaa. 


Soutuvene se olla pitää. Tässä pukataan airoilla venhoa vesille.


Kalastus on kiva harrastus hienoilla vehkeillä. Enempi mä kuitenkin diggaan mato-onkimisesta. Mitä, mitä! Mun piti harjoitella lintujen kuvaamista, eikä mitään paatteja kuvata...siispä tähyilemään jotain pientä, mielellään puiden oksilla. No, siitä juttua huomenna. Kun ei ollut niitä tipuja, käytin korvikkeita kukkia, käpyjä jne.


Kommentit

Minttuli sanoi…
Teillä on sentään aurinko näyttäytynyt kuvista päätellen, jotka ovat mukavia katsella. Sorsa on aika pulleassa kunnossa..
Hrr, kylmää on, pakko laittaa takkaan tulet.
Sitä lämmintä auringonpaistetta on jo nyt ikävä.

Hyvää syyskuun alkamista!