Akileijat viluisina!


Kaikki mun perennat näyttävät olevan enemmän tai vähemmän viluissaan. En ole ehtinyt edes lannoittamaan kukkapenkkejä vielä. Viikonloppuna teen sen, vaikka toppapuku päällä. Aurinko kyllä päivällä näyttäytyi hetkeksi, mutta siis ei se paljon lämmittänyt kuitenkaan. 

Jossain blogissa vinkattiin kuvien tallennustilasta, että se täyttyy aika nopsaan, jos  kuvatiedostot ovat kovin isoja! No, tietty mun kuvat olikin!! "Käytössä tällä hetkellä 285 Mt (27,9 %) 1024 Mt:n tallennustilasta." Elikkä tästä eteenpäin on nyt sitten kuvat tänne laitettu paljon, paljon pienemmässä koossa.

P.S. Nyt pienensin aika monta kollaasia ja sain 2 % tallennustilaa takaisin. Pitää sitä hommaa harrastaa lisää kun ei oo taas muuta tekemistä. Jotenkin minulla tuli huono fiilis kuitenkin koko hommasta.

Kommentit

sirpa sanoi…
Viluisena on kukat ja ihmiset.
Kauniit kuvat akileijoista, viluisenakin.
traappe sanoi…
mistä pääsit katsomaan, paljonko tallennustilaa on jäljellä? itsellänikin isoja kuvia, niin tuli vaan mieleen, että mitä tehdä, jos blogi täyttyy..
Tillariina sanoi…
Näin se löytyy...Oikea yläreuna-Ulkoasu. Sitten taas oikea yläreuna, missä profiilikuva, Tillariina ja nuoli alas! Siitä nuolesta sitten valitaan tilin asetukset-tuotteet (vasen reuna)-Picasa verkkkoalbumit! Sen sivun alareunassa, pienellä vihreällä fontilla lukee käytettävissä oleva kuvien tallennustilan määrä.
traappe sanoi…
Hmm. itse en löytänyt enää viimeistä kohtaa eli picasa verkkoalbumit, mutta en tiedä käytänkö niitä, kun lataan vaan suoraan koneella kuvat postaukseen... No, toivotaan, ettei blogi ihan hetkessä täyty (: tai että jostain löytäisin tuon arvokkaan tiedon, paljonko vielä on tilaa.. Mutta kiitos kuitenkin! :)
Tillariina sanoi…
Minulla menee kaikki kuvat sinne Picasan verkkoalbumiin, vaikka siis lataan kuvan ihan tietokoneeltani. Kollaasit teen vaan picasalla.
Tällä hetkellä siellä on 225 kuvaa!
traappe sanoi…
Muokkaatko kuvat picasalla? itse nimittäin yleensä en, ainoastaan kollaasit :D
Tillariina sanoi…
Käytän Photoshop Elementsiä (8.0) kuvanmuokkaukseen. Picasaa vain tehdäkseni nuo kollaasit. Mä oon varmaan silloin blogia perustaessani, mennyt valitsemaan jonku jutun, että kaikki kuvat tallenttuu sinne Picasan verkkoalbumiin. Nyt. jos sieltä poistaa kuvan, se tietääkseni lähtee lipettiin myös blogista.Ei kiva.
traappe sanoi…
kuulostaa etäisesti tutulta. itse en tainnut valita noita picasa verkkoalbumeita, kun en halunnut kuviani mihinkään ihme albumiin netissä :DDD nooooo, sitä kaunista päivää odotelllessa kun blogini täyttyy... :)
orvokki sanoi…
Minä olin syvästi hämmästynyt kun jotain vuosi sitten löysin picasan (elin tulin tietoiseksi sellaisen olemassaolosta :) ja siellä olikin mun kaikki kuvat jotka olin blogiin laittanut, myös kaikki joita olin kokeillut eli hirveen paljon ihan höhlää kamaa. Ja jos sieltä poistaa julkaistun, niin se häviää blogistakin.

Mutta tuo ohje, millä näkee, koska kuvatila on täys, täytyykin tsekata. Itse en alussa juuri pienentänyt kuvia, pitäisi pienentää ja sit vaihtaa blogiin.. huh.

Mitä sitten, jos tila on täysi, pitääkö avata uusi blogi?????

Kaunis kollaasi sulla. Ihanat noi lilat kukat
Askartelin itte sanoi…
Kaunis kollaasi kukista. Itse olen pienentännyt alusta asti kuvat ja picasassa. En tiennytkään, että jos poistaa kuvan, että se poistuu blogistakin. En tietääkseni ole poistanut kuvia, kun mulla on kansio, mihin siirrän jo blogiin laitetut kuvat:)
Tillariina sanoi…
Picasa on minulle uusi tuttavuus, että en edes ole löytänyt siitä kuvakoon muuttamista...pitää etsiä uudestaan!
Liplatus sanoi…
Pienennän blogissa olevat kuvat n. 130...180 mb välille. Resolutio on pitemmältä sivulta usein n.500x... joskus isompi.

Picassa tuli Minullekkin aikoinaan yllätyksenä, en tiennyt kuvien tallentuvan sinne. Onneksi olin pienentänyt kuvani heti aloittaessani bloggaamisen.
Julkisesti näkyy vaan pari videotiedostoa, kuvani on piilossa.

Originaali koossa tallennan koneelleni, nämä blogissa olevat valokuvat.

Kauniisti kukkii kukkasi.
Tiitsa sanoi…
Picasan Web albumin tilaa vievät vain kuvat joiden pitkä sivu on yli 800 pikseliä. Sitä suuremmat vievät aina tilaa 1mb verran eli kyllä sinne kuvia aika paljon mahtuu.
Tässä lisää tietoa
http://support.google.com/drive/bin/answer.py?hl=fi&answer=2375124&p=storage_overview

Niin ja Tillariina kollaasisi on ihastuttava. ;)
Tillariina sanoi…
Pienensin eilen 70 kuvaa ja nyt on tallennustilaa kulutettu 17 %. Nyt pitää jatkossa vähän katsoa noiden kuvakokojen perään. :)

Joo, löysin kanssa tuon tiedon, että 800 px olisi raja, mutta toisessa blogissa puhuttiin jo, että 1200 px. No, mun kuvat ovat olleet 3200 px pitkältä sivultaan, että varaa on ollut vähän pienentää. Nyt bloggaillaan taas hyvillä mielin! :) Onneksi nyt tämän tajusin, enkä muutaman kuukauden päästä.