Lintujuttua!


Lintuja on kyllä kiva kuvata ja katsella. Nyt kun puissa ei ole lehtiä, ne bongaa paremmin. Kesällä enempi vain kuulee ääneen. No, sitten voi kuvata taas niitä sorsia!


Olen nyt innostunut sen verran näistä höyhenpukuisista, että olen käynyt kirjaamassa muutaman havainnon tuonne "Tiira"-lintuhavaintojärjestelmään ja liityin mä viime viikonloppuna paikalliseen lintuyhdistykseenkin! :) Tarkoitus on myös osallistua sellaiseen tapahtumaan kun "Pihabongaus", tammikuun vimppana viikonloppuna 26.-27.1. Siihen voi osallistua kuka tahansa ja se ei siis oo mikään kilpailu. Tapahtumassa tsiigaillaan, mitä lajeja näkyy tunnin ajan omalla pihalla tai muulla paikalla. Tulkaa mukaan! :)


Kommentit

Askartelin itte sanoi…
Ihana..siinä se katselee sinua:)
Sirpa sanoi…
Söpöset varpuset. Se "pihabongaus" on ihan kiva juttu.
Tiitsa sanoi…
Ihana sympaattinen pikkuvarpunen?.
Nämä ovat niin söpöisiä palleroita.
Hieno juttu, että olet liittynyt mukaan. Itsekkin olen paikallisessa yhdistyksessä ja Tiiraa tulee käytettyä aika usein.
Vikki sanoi…
Näihin lintuihin jää kyllä koukkuun! Olen miettinyt ihan näitä samoja liittymisiä nyt vain seuraan paikallisilta sivuilta päivittäiset havainnot.
Kauniit kuvat!
Sarppu sanoi…
Tollanen bongeus olis kyllä kivaa esimerkiksi talvilomalla, kun on aikaa enemmän, nyt tuntuu, että on aina töissä valoisaan aikaan.
Rauni sanoi…
Kauniita kuvia ja niin hienot väritkin!
Pessi sanoi…
Onpa söpis! Ootko kesyttänyt tuon palleron, kun ei tunnu pelkäävän yhtään? ;o)