Tiu tau tilhet, nro 2

f/8, 1/500, ISO 1000, 300 mm

Menis nämä kuvat tietty ilman tekstiäkin, mutta kirjoitetaan nyt muutama rivi! Nämä kuvat on otettu mun uudella teleputkella. Ostin sen itselleni joululahjaksi jonkintasoisen henkisen taiston jälkeen! Enimmäkseen tämä uusi lasi on nyt keikkunut kameran nokalla. Kyseessä on tautisen kallis ja painava (1050 g) L-sarjalainen. Aluksi meinasin vetää siihen hermon, koska ovat laittaneet zoomin ja tarkennusrenkaan päinvastoin kun mun missään aikaisemmassa putkessa. Siis zoomi on ulommaisena, nyt se reippaan kuukauden harjoittelun jälkeen alkaa jo sujua luonnostaan. 70-300 mm:llä ulottuu ed. teleputkea hieman kauemmas ja laadukkaampien linssien vuoksi tarkkuus ja valovoima ovat paremmat. Tosin en mä voi pahasti moittia tuota ed. putkea! Kyllä silläkin hyvin kuvia otti ja meinaan sitä käyttää sellaisissa paikoissa, että en riskeeraa tuota arvokkaampaa.

                    f/8, 1/200, ISO 400, 300 mm       f/8, 1/200, ISO 400, 300 mm

Tilhet päästää pensaissa varsin lähelle kuvaamaan kunhan ensin tottuvat, ettei tuosta tyypistä ole heille vaaraa. Saa sitä tietty varovasti liikkua ja pikkuhiljaa hinata itteään lähituntumaan. Arkoja ovat, auto jos ajaa  ohi, niin parvi lentää heti turvaan. Tuo marjojen napsiminen on varsinaista taiturointia ja nämäkin linnut osaavat ottaa mitä merkillisimpiä asentoja! Joskus minusta tuntuu siltä, että nekin katsovat minua uteliaana!

f/8, 1/500, ISO 400, 300 mm

Kommentit

Häivähdys sanoi…
Sinulla on ollut kiltti valokuvamalli,kun on antanut ottaa itsestään noin hienoja kuvia! Tuo, jossa marja on juuri sujahtamassa vatsaan, on kiva ja kaunis tilannekuva :)
Pierre BOYER sanoi…
Fantastic pictures...
Congratulations !

Pierre
Laura sanoi…
Laadukkaita kuvia...
Kiinnostaa tietää mitä obj.+asetuksia olet käyttänyt näitä kuvatessa. Itselläni sama kamera( Canon eos550)
idoena@gmail.com
Askartelin itte sanoi…
Upeita tilhikuvia, on se vain niin kaunis lintu:)
Pasi Lepola sanoi…
Niin, mitäs minä eilen kommentoinkaan? Tilhikuvat senkun paranee! :)
Tillariina sanoi…
Laura, laitoin noita asetuksia kuvien alle.
Anne sanoi…
Tuo on mun mielestäni paras, missä sillä on marja nokassa :)
Häivähdys sanoi…
Minulla taitaa olla tuo sama objektiivi, mutta en ole pitkään aikaan käyttänyt sitä, kun tuntui, että pitkän pään kuvista tulee kovin pehmeitä ja suhmuraisia. Nuo sinun kuvasi ovat niin teräviä ja kauniita, täytyykin alkaa uudelleen kokeilemaan, jos onnistuisi. Ehkä vika onkin kuvan ottajassa :)
Häivähdys sanoi…
Hei, minulla taisi tulla lukihärö, ei minulla todellakaan ole tuota samaa objektiivia vaan se edullisepi (ei L) malli. Ihmekös laatueron kuvissa näkee ensi silmäyksellä :)