Pelästyminen


Nämä kuolleet lehdet saavat symboloida eilistä pelästymistä. Illalla tavalliseen tapaan nettailin läppärillä kun se yllättäen sammutti ittensä. Juu...kuumana se kävi ja on tehnyt sitä ennenkin. Tuuletin ei aina pysty jäähdyttämään tarpeeksi. Olen tavallisesti sellaisen vartin odottanut ja käynnistänyt koneen uudelleen. Ei ongelmaa...paitsi eilen! Ei käynnisty...varmaan melkein tunnin päästäkin kokeilen, ei pelitä. Kyllä otti päähän! Menin jopa nukkumaan klo 21.30 maissa kun niin otti kupoliin. Mies kysyi, että viekö hän sen huomenna korjaamolle?...Mä en pystynyt sanomaan mitään. Aamulla päätin koettaa uudelleen. Jee, lepo oli tehnyt hyvää. Käynnistyi !! Vähänkö mä oon nyt hyvillään!! Ihan onnesta tutisen!!

Kommentit

Maelka sanoi…
Mun läppäri teki jokin aika sitten samaa. Ylikuumeni ja sammui aina sit. Poika sanoi, että osta purkki paine-ilmaa ja puhalla sillä pölyt poies tuulettimesta. En sitä paineilmaa koskaan muistanut ostaa, mutta puhalsin voimakkaasti itse tuulettimen ilma-aukoista sisään muutamaan kertaan....sen jälkeen ei ole kone enää kuumennu eikä sammunut. Toimii, jos tuuletin on vain pölyinen. Rikkinäiseen ei tietty toimi. Mukavaa viikkoa sinulle.
Tillariina K. sanoi…
Maelka, pitääpä kokeilla! Kiitos vinkistä. Meillä onkin sellaista paineilmaa ja taidan jopa tietää missä sitä säilytetään kun miehen jemmat ovat joskus vähän hankalia mun löytää! :)
Harakka sanoi…
Toivottavasti alkaa toimimaan kunnolla koneesi, harmittaa se, jos rikki menee ja jos vielä vie kaikki tiedot mukanaan.
Millin sanoi…
Minulta on tuuletin mennyt rikki, kuulemma puhdistus on tärkeää. Varmuuskopioiden tarpeellisuus tuli huomattua.
Seija Torpström sanoi…
Hups, mulla teki kans saman eilen pari kertaa, myös säikäytti minua.
Mutta tänään ei ole temputellut kone :)
JPK sanoi…
Tillariina, ole kuitenkin varovainen sen paineilman kanssa. Siinä voi haljota puhaltimesta jopa laakerit jos liian läheltä puhaltaa. Ihanne olisi,jos puhallin ei pääsisi pyörimään kun ilmaa puhaltaa sinne sisään., mutta se on nykyläppäreissä aika hankala juttu.

Jos ei tuolla korjaannu, niin kannattaa käyttää ihan liikkeessä että avaavat koneen ja puhdistavat. Tampereelle tuo on ainakin Vuoltech:illa jopa ilmaista!
Vikki sanoi…
Tuo kuva on omalla tavallaan kaunis!
Eipä sitä ilman tätä koukuttajaa enää osaisi olla, sitä varmasti juuri nukkuisi enemmän eli sen riittävän määrän unta!
Tansku sanoi…
Minä ostin Jyväskylästä biltemalta sellasen tuulettimen,läppärin alle,nytkin hiljasella hyrinällä puhaltaa kylmää ilmaa,pitää koneen viileänä..Eikä oo kuumentunut läppäri!
S. Willberg sanoi…
Juu, minulla meni juuri hiljattain vanhasta läppäristä tuuletin rikki. Kone ylikuumeni sen verran pahasti, että siinä meni sitten joku muukin osa rikki... Hyvä että omasi taas toimii.
S sanoi…
Meillä pitää koneet imuroida aika ajoin, ovat sen verran kovalla käytöllä ja tuulettimet kovilla. Mies onneksi osaa sen homman :)

http://elamaakuvina.blogspot.fi/
Pasi Lepola sanoi…
Hyvä että lähti toimimaan, mutta muista nyt tehdä mahdollisimman täydelliset varmuuskopiot kaikista tärkeistä tiedostoista ettei vaan pääse katastrofia syntymään.