Elokuun fiilikset!


Syyskuu lähenee kovaa vauhtia. Kävin ulkoiluttamassa kameraa pihalla ja tuli aika silleen mälsä olo. Pari hyttystä yritti kupata mun nilkkoja, mutta muita ötököitä ei juurikaan enää näy. Kukat ovat kuihtuneet. Pensaiden ja puiden lehdissä on jo säväys ruskaa. Omenat ovat aika rupisia, jopa koristeomenapuiden omenat ensimmäisen kerran ikinä. Miten ihmeessä sitä jaksaa odotella taas kevättä? Syksy ja talvi eivät oo ihan mun juttuja. Ostin tänään paljon uusia kukkasipuleja, tulppaaneja, kirjopikarililjoja ja jättilaukkaa. Lisäksi lohdutin itseäni ostamalla myös melkoisen määrän herkkuja...:) Täytekakkurulla ja hillomunkki voivat joskus pelastaa päivän.

Töissä on menossa monenlaista hyrskyn myrskyä, se vie selkeästi voimia. Lisäksi silmien kanssa kerran taas ongelmaa. Yritä siinä tarkentaa kun välillä näkyvyys on kun joku olisi heittänyt vaseliinia silmiin. Otin varmaan 5 kuvaa tuosta orvokistakin ja todella säälittäviä otoksia tuli otettua. En tiedä johtuuko silmäsairaudesta vai homeista. Hiukset leikattiin tiistaina tosi lyhyeksi, koska ne tippuvat päästä, yli 3 kk on sulkasato jatkunut. Minulla on kuitenkin taitava kampaaja ja muutamalla "taikakeinolla", tulos on tosi hyvä. Vain kädellä hiuksia kokeilemalla  huomaa, että onpa ne ohuet. Hiuslaatu on aina ollut ohut, todella kihara, mutta hiusta on ollut paljon. Stressaaminen pitäisi lopettaa ja yritänhän minä.

Kommentit

orvokki sanoi…
Tsemppiä hiusten kanssa. Ja jos oikein pahasti lähtee, niin peruukit on tänä päivänä ihan oikean tukan näköisiä.

Toi orvokki on nätti, sanoo toinen orvokki.
Marru sanoi…
Just itse surkuttelin omaa tilaani, mutta ei täälläkään kaikki taida kunnossa olla... toivottelen oikein hyvää loppuviikkoa sulle ♥
Tiitsa sanoi…
Tiedän tun tunteen, se oli tuttu vielä pari vuotta sitten. Asiaa pahensi vielä työ, kun ei ehtinyt valoisaan aikaan kuvaamaan. Sitten oivalsin hämäräkuvauksen ja maailma alkoi näyttää ihan toiselle ;)
Aurinkoisia päiviä viikonloppuusi.
Sarppu sanoi…
Täällä ei ole ollut koko kesänä juuri mitään ötököitä ennenkuin nyt. Muutamia kukkakärpäsiä ja perhosia olen bongannut ja niistä on sitten iloittu. Toivottavasti vielä löytyy jotain :). Mutta viime kesään verrattuna on tosiaan ollut hiljaista.
pirkko sanoi…
Voih, kuulostaa kurjalta. Mutta onneksi syksyyn kuuluu myös kaunis ruska, jota pääsee kuvaamaan. Ja talvella kimmeltävät hanget ja jäät, niistä mä tykkään!
Matonkude sanoi…
Sulla on Tillariina ollut niin mahtavan hienoja kuvia koko kesän täällä blogissasi meille tarjolla jotta.
Ajatteleppa se lyhyiden päivien kausi niin, että annat kaikkien ihanien hyöteisten kunnolla talvi nukkua, jotta taas tulevat kamerasi eteen kesällä virkeinä esiintymään ja päivää paistattelemaan.

Ja toivon totisesti, että saat kunnon tropit ja hoidot itsellesi.
Ja vaikka miten siellä kotipeilissä kuvatus harmittaisi, niin täällä blogisi kautta näen hyvinkin pirteäotteisen hyväsydämisen tosinaisen.

Nuku hyvin, jotta huomenna jalkasi kuljettavat sinua hippusen keveämmin =D

Tillariina sanoi…
Kiitos tosi paljon kaikille lohduttavista sanoista. Ne kyllä kantavat pitkälle!!

Ostin jo kesällä 3 uutta bandana-huivia, että alan kulkeen niissä tai ostan sen peruukin, jos niikseen tulee. Kampaaja sanoi, että noita on joskus 2-6 kk hiustenlähtökausia, siis naisilla. Stressi ja hormoonijutut yleensä takana. Minulla varmaan molemmat...

Työjutuille mä joillekkin voin tehdä jotain ja toisille en. Nyt näkyy pieni tuikku tuolla jossain edessäpäin, toivottavasti se ei nyt sammu. Hyvät uutiset silläkin rintamalla olisivat enempi kun toivottavia. 1½ vuotta kuunneltu lähes vain niitä huonoja.

Valokuvaus on ollut maaliskuusta lähtien elikkä nyt puoli vuotta mun todellinen henkireikä ja tietysti tämä blogi & lukijat!! Ilman en olisi selvinnyt kaikesta näinkin hyvässä hapessa kun nyt olen. Syksy ja talvi vaan pelottaa kun minä olen niin lämpöhakuinen ja säiden kylmetessä nökötän mieluiten takan kyljessä villasukissa.
Tillariina sanoi…
No, on minulla kyllä muutakin päällä kun villasukat....:)
Pirkkoinkeri sanoi…
Kyllä syksyn tulon huomaa jo kaikkialla. Älä sure, vaikka hyönteiset ja kukat häviävät, sillä jotain muuta kuvattavaa varmasti ulkoakin löytyy. Huumorisi ja hyväntuulisuutesi tuli taas näkyviin tuossa viimeisimmässä kommentissasi :)