Neitoperhonen ja sadekuuroja!





Neitoperhonen ( Nymphalis io)

Kuvattuna vähän joka suunnasta. Tämä tapaus on vielä ihan ehjä elikkä ei oo reissussa rähjääntynyt.  Sadekuurot yllättivät minut kuvausretkellä muutaman kerran, mutta ihan kuivana säilyin ison puun suojissa."Isoa sinistä"(sudenkorento) yritin kuvata ja varmaan n. tunnin sen touhuja katselin. Kun alkoi sataa, olin varma, että nyt se viimein asettuu pitämään sadetta ja istahtaa jonnekkin. Ihan väärä luulo, samaa kahdeksikkoa se veti menemään. Mun loppui sitten hermo.

Kommentit

Katriina sanoi…
Mielenkiintoista! En tunne lainkaan perhosia, ja tämäkin näyttää vieraalta, tuskin on silmään osunut. Sudenkorennon tahtoisin niin mielelläni saada kameralla ikuistettua, ja nythän niitä näkee paljon. On vaan niin vaikeaa!
Tiitsa sanoi…
=DD Otan osaa. Huippuhienot neitoperhot kuvasit kuitenkin. Mietin tänään, että olisiko tuo mun kuvaama ollu siksi niin rauhallinen, kun siinä oli vesirajassa naaras munimassa, kait se sitä vartioi. En tiedä. Mutta neitoperho ei petä.
Matonkude sanoi…
Hienot kuvat!
Sopiihan sitä jo tunnin jälkeen kahdeksikon seuraamiseen hermostus ;o)
Harry Kalenius sanoi…
Samaa mieltä yllä olevien kirjoituksien kanssa. Onnistuneet kuvat. Onnittelut.
Minttuli sanoi…
Olethan kuvannut hienosti neitoset! Hih, sudenkorentoja on ja paljon ja itse olen onnellinen kun nyt niitä paljaalla silmällä jälleen näen, kiitos taitavan silmäkirurgin. Ei haittaa yhtään vaikken niitä kuvaan saakaan, ihana katsella toisten kuvia!
Marru sanoi…
Kauniit kuvat! Mulla ei riittäis maltti... vauhdilla eteen päin ja seuraava kohde ;D