Nokia Lumia 920

Jos lyhyt esittely uudesta kapulasta. Menossa on siis 4. päivä omistuksessa ja nyt pystyn jo olemaan tunteja erossa siitä. Ensimmäisen illan ja osan yötäkin en pystynyt! :) Valitsin valkoisen värin, sillä kannatan kännyköissä aina muuta väriä kun mustaa! Lisättäköön, että en ikinä tule myöskään ostamaan harmaata autoa (mies osti)! Mä tahdon väriä elämään! Päällimäisenä ostospäätökseen vaikutti kameran hämäräkuvausominaisuudet (mm. optinen kuvanvakain). Eipä ole muutamaan kuukauteen tässäkään blogissa valitettu kun valon vähyyttä ja auringon totaalista poissaoloa maisemista. Onhan se tuolla jossain paksun pilviverhon takana, mutta eipä ole suvainnut näyttäytyä moneen viikkoon. Lisäksi piti saada näyttöön kokoa (4,5 tuumaa). Nettailu kovin pienestä aparaatista väsyttää silmiä ja turhauttaa kokoajan suurennalla sivuja! Joustavaan nettailuun tarvitaan sopiva näyttö. Tilasin myös läppäkotelon, jonka väri ei ollut tilattu, mutta tällä kertaa ei tarvi tehdä palautusta, sillä väri oli parempi kun sen minkä valitsin!


Tuolla se on jossain sisällä...


Vaikka nostelin olkkarin kaikki säleverhot ylös ja asettelin pöydälle kamoja eri kulmiin, niin eipä tosiaan ollut helppoa ottaa tällaisena päivänä kuvia.


Aloitusnäytössäni on tietysti taviokuurna, linnuista kun olen innostunut! Minulla on
  t o s i pienet kädet, joten enpä ole näitä uusia "isoja luureja" enää pitkään aikaan pystynyt käyttämään yhdellä kädellä. Tämä olkoon myös siis mun "tabletti" samaan aikaan. :)


Latasin jo paljon mielenkiintoisia ohjelmia ja 5 peliäkin viihdykkeeksi. Puhelimen käyttöönotto oli helpoin ikinä. Muutaman minuutin se teki päivityksiä ja se oli siinä. Kaikki toimi välittömästi. Ainoa asia mistä minulla on valittamista on SIM-kortin kelkka! Todella meikäläisen teknisen osaamiskyvyn rajoilla! Tarvin siinä apua! Pelkäsin aluksi, että Windows Phone 8 käyttöönotto olisi jotenkin hankalaa ja vaatisi monen päivän perehtymistä. Ei huolta! Se on ihan helppo! Vanha puhelin C7 oli kyllä ihan hyvä luuri, mutta en palaisi siihen enää millään. Minulla oli ekana iltana vielä käytössä vanhan liittymän myötä hitain netti, mitä Saunalahti tarjosi. Kotona tietysti pörrätään Wlanin kautta. Otin uuden luurin myötä nopsemman kun sai samaan hintaan kun kokonaiskulut kuukaudessa vanhallakin liittymällä. Silti, vaikka mentiin hitaalla nopeudella, niin lumia porskutti vinhaa vauhtia nettimaailmassa. Jotain omituisuuksia tässä puhelimelle suunnitellussa Internet Explorerissa on, mutta kai sen kanssa tulee juttuun. Ainakin sivut näyttävät varsin hyviltä, lähes tietsikkatasoa!


Toivon, että noihin "tiiliin" tulee vähän pirtsakkaampiakin värejä tarjolle. Nyt ne ovat aika tummanpuhuvia ja tylsiä. Jotain kirkkaampia ja vaalempia sävyjä toivoisi. Ensimmäisen kerran kun näin nuo simppelit "kuvakkeet", mä ajattelin että plääh! Tylsiä, mutta niihinkin on nyt tavallaan tottunut.


Siinä se kamera nyt on. Ensinnäkin mainitsen kuitenkin puhelimen materiaalista. Materiaali valkoisessa on kiiltävää polykarbonaattia. Minun "tahmatassuissa" se pysyy näemmä hyvin. Mä en ole mitenkään hirveän innostunut noista erikseen ostettavista silikonisuojista. Se vähä mitä olen ottanut kuvia, niin niissä on ollut todella hyvät, todenmukaiset värit. Pidän myös lähikuvaominaisuudesta, mikä on puuttunut minun kaikista ed. puhelimien kameroista. Ihan muutaman koeräpsyn olen ottanut, mutta varsinainen eka kuvaussessio on vielä edessä. Nettimaailmassa olen lukenut useista ongelmista aparaatin käytössä, minulla kaikki on vielä toiminut täydellisesti. Ns. maanantaikappaleita kun aina voi osua kohdalle. En ihan hirveästi tykkää tästä Microsoftin tunkemisesta kaikkeen tekemiseen puhelimen kanssa, toisaalta iPhonella olisi sitten pitänyt alkaa Applen orjaksi.

Kommentit

JPK sanoi…
Komea puhelin. On mielenkiintoista seurata tulevia kokemuksiasi tuosta, sen kameraa kun varsinkin on niin paljon hehkutettu.
Pierre BOYER sanoi…
:-)
Best regards from Paris,

Pierre
traappe sanoi…
Itsekkin haluaisin tämän kyseisen kapulan. Ostin kesänlopussa lumia 800 sillä luulin, ettei enää mitään järkeä odottaa. Isäni osti samanlaisen. Sitten äiti sai työkännykäksi 820 ja isä rikkoi oman 800:nsa ja osti 820. nyt olen ainoa jolla enää 800 :/ vähän ketuttaa vieläkin, mutta tällä pärjää oikein mainiosti myös :)
Vanilja sanoi…
Ihanalta näyttää tuo sinun uusi kapulasi :D
Vikki sanoi…
Onpa kaunis puhelin ja kotelo ihan erityiskaunis :)
Miehellä on ollut jonkin aikaa Lumia 800 ja hän on ollut siinä kaikkeen tyytyväinen.
Ihanat kuvat punatulkusta tuolla edellä!
Katriina sanoi…
Tiesin kyllä tunteen, kun sanoit, että pystyt jo olemaan joitakin tunteja erossa siitä;) Mulle kävi iPhonen saatuani juuri samalla tavalla. Lumian grafiikka miellyttää kovasti silmääni, kun katselin tänään ystäväni puhelinta. Joten onneksi olkoon! Älypuhelinta ei tiedä tarvitsevansa enne kuin sen on saanut. Sitten ei voi olla enää ilman.
Tarja sanoi…
Onnea uuden puhelimen omistajalle! Pirtsakan punainen kotelo :)
Juliana sanoi…
oh, my congrats!
really cool phone!
love Nokia!

xoxo, Juliana | PJ’ Happies :) | PJ’ Ecoproject
Pasi Lepola sanoi…
Mukava lukea välillä myös femiini arvostelu Lumiasta. :) Mukavaa tarinointiasi koristavat mainiot kuvat, jotka kelpaisivat varmaan myös virallisempaankin arvioon, hyvä hyvä. Nyt jäämme odottelemaan Lumian kameran ensivaloa! :) Onneksi olkoon vielä kerran uudesta luurista!
orvokki sanoi…
Onnea uudelle puhe-elimelle.
Kyllä se siitä ... pian et huomaakkaan mikä kädessäs on, luulisin.
Sulla oli upeat kuvat, ihan kuin jossain markkinaesitteessä.
Tillariina sanoi…
Hieman epäröin tämän postauksen kanssa. Jos lukijat ajattelevat, että siinä se nyt leuhkii uudella kapulalla. :)

Minusta se on vaan tosi kaunis! Silleen pohjoismaisella tyylillä simppelin kaunis. Jos joku meinaa sellaisen myös hankkia ja empii, niin minä ainakin voin suositella. En kadu ostosta yhtään. Kallis se on, mutta se ei oo pelkkä luuri. En alkanut mitään teknisiä ominaisuuksia luettelemaan,ne löytyvät Nokian sivuiltakin.
Onnea uudelle Lumialle. Minäkin ostin viime kesänä entisen 90-luvun kännykkäni tilalle Lumian, tosin halvemman. Ostin sen navin takia, ja se onin palvellut loistavasti, kuten koko vekotin. Kamera siinä on tosin aivan arvoton. Voi sillä jotain kuvata itselleen muistiin, mutta kuvina ovat tosi surkeita, mikä mulle oli yllätys. Ajattelin ostaessani, että se toimisi pokkarina mulla, mutta ei. Kännyn näytöllä näyttävät hyviltä, mutta koneella jo ovat surkeita.
Askartelin itte sanoi…
Onnea, hienosta puhelimesta. Suojus ja sen väri on tosi hyvä, niin minunkin väri:)
Anonyymi sanoi…
Ihan kiva känny. Kaverilla on samanlainen halvan oloinen kallis muovirasia, tosin eri värinen, ja hänellä se on noin puolen vuoden jälkeen aika naarmuilla, muovia kun on.
Tillariina sanoi…
Anonyymi, mun kännykkä on kun juuri pakkauksesta otettu, ei naarmun naarmua. Syy on varmaan osaksi tuo kotelo. Sentään jo 7 kk vanha aparaatti.

No, ei mun ed. Noksussakaan ollut naarmuakaan, vaikka ei se ollut kotelossa, tosin siinä oli metallikuoret C7.
Anonyymi sanoi…
Niin, ystäväni ei käytä suojusta. Ja tuli mieleen, että hän muuten harrastaa skeittausta, ei ehkä tee luurille ihan hyvää... Nokian Lumiat on aika tyylikkäitä, oon miettinyt itsekkin tuommoisen ostoa, mutta kun se on niin kallis...