Jääkaappimagneetteja!

Tämän olen ostanut Valamon luostarista jokunen vuosi sitten. Se ei siis alunperin ollut jääkaappimagneetti, vaan ostin sen ikään kun autoon matkaikoniksi! No, jostain syystä en saanut sitä ikinä kiinnitettyä autoon, mutta sitten välähti!! Jääkaappimagneetti!! Isän suku on ortodokseja ja jollain tapaa tunnen tuon uskontokunnan läheiseksi! Tosin oikeasti mä en ole kuulunut 40 vuoteen mihinkään uskonnolliseen porukkaan. Minusta ikonit jotenkin ovat rauhoittavia ja visuaalisesti kauniita.

6 vuotta sitten kävimme koko perheen kanssa Bulgariassa. Mä en tykännyt ruuasta, tyrkyistä kauppiaista ja semmoisesta yleisestä sotkuisuudesta. Tämä on kyllä nätti j-magneetti ja harmittaa se kun ei tullut ostettua useampiakin!

Kommentit

sirpa sanoi…
Hienot kuvat jääkaappimagneeteista.
Omasta jääkaapin ovesta löytyy myös hieman
samantapainen talo-magneetti Bulgarian Nessebarista.
Saila sanoi…
Ihana blogi ja kisut, Lisse on todellakin ihan kuin Musti! Mustihan on poika ja Lisseä aika tasan vuoden verran vanhempi, luonteenltaan myös hyvin leppoisa. Kutsun sitä pyknikkopantteriksi :-D
Ihanat tavat Lissellä, luen mielelläni hänestä lisää ♥
Tuula sanoi…
Mulla on kanssa monta vuotta sitten ostettu pikkuruinen ikoni Valamosta. Se oli auton hanskalokerossa hirmuisen pitkään. Sitten vaihdoin autoa ja otin sen pikkuhyllylle keittiöön. Pitäisiköhän liimata siihenkin magneetti :).

Mulla ei ole minkäänlaista ortodoksista taustaa, tosin olen Joensuusta kotoisin ja siellähän on ortodokseja ja kirkkokin. Ja kirkkoon en ole kuulunut minäkään vuosikymmeniin ;). Mutta ikonit ovat kauniita katsella.
Sarppu sanoi…
Olen sama mieltä siinä, että nuo ikonit ovat jollain tavalla rauhoittavia, sekä mummullani että äidilläni on iso kokoelma ja aina ihailen siellä käydessä.
Karttu sanoi…
Ikoneissa on jotakin merkillisen tyynnyttävää. Bulgarialainen jääkaappimagneetti on ihana! :)