Sukkahulluus!

Täytyy nyt ensin tunnustaa, että muinoin seiskaluokkalaisena en oppinut neulomaan sukkien kantapäätä. Äiti teki ne mun sukkiin. Se oli jotenkin ylitsepääsemättömän vaikeata. Asia jäi jotenkin vaivaamaan ja asetin tavoitteeksi, että ennen viiskymppisiä mä vielä yhdet sukat väännän tulemaan ihan omin pikkuisin kätösin.

Hetki saapui hieman ennen. Viime talvena laitoin mun nuorimman tyttären neuvomaan. Hänellä oppi vielä sen verran tuoreessa muistissa kasiluokkalaisena. No, niinhän siinä kävi, että tein yhteensä 19 paria sukkia ja yhdet ovat vielä vähän kesken. Aika moni sai yllätyssukat ja joululahjaksi laitoin jokaiselle perheenjäsenelle. No, en sentään kissoille! :)

Nämä sukat jäävät ns. varastoon ja kun tulee vastaan oikean kokoisella jalalla varustettu lapsonen vastaan, niin sukat tulee.

Kommentit

Suvenkeiju sanoi…
Vähän samanlainen tarina mullakin. Paitsi, että opettelin kantapää netistä etsimieni ohjeiden avulla. Pidän kovasti kutomisesta ja olen tehnyt läpipiirilleni monet sukat kulutettavaksi. Kutominen on henkisesti rentouttavaa, vaikkakin hartiat saattaa mennä vähän tukkoon pitkistä kutomissessioista. Kissa tykkää tosi paljon lankakoristani ja yrittää aina varastella lankakeriä tai ängetä syliin vaikka puikot suihkivat vaarallisesti.
Ciacy sanoi…
Moikka! Eksyin tànne ensimmàistà kertaa Tuulan (Tuulan turinat) blogin kautta, kun oli sinut linkittànyt. Màkin olen vasta aikuisiàllà alkanut tekemààn vàhàn vaativampia neuleohjeita. Aina ne nàyttàvàt tosi hurjilta ja vaikeilta, mutta kun tyòn aloittaa niin huomaa ettei se niin vaikeaa ollutkaan....ihan niin kuin kantapàissàkin sulle kàvi :D 19 paria on kyllà tooooosi paljon, mà olisin varmasti jo kyllàstynyt.
Tillariina sanoi…
Ciacy, siksi otsikon nimi onkin "sukkahulluus", sellainen minuun iski! Olen aika huono käsitöissä, mutta kaikenlaista pitää kokeilla. Olen tehnyt muinoin jopa tilkkutöitä! No, se hulluus kesti varmaan vain pari vuotta ja siitä on jo kauan!! Virkannut pitsiä ja tehnyt ristipistotöitä! Nekin ovat historiaa. Tervetuloa vieralemaan toistekkin! Linkitin sinut tuohon blogiluetteloon!