-10 C pakkasta!


Onko vielä kevään merkkejä? No, oli tai ei, niin minä mielen tasolla siirryn siihen 1.4! Näin olen päättänyt. :) Olen viikon ajan lähes joka päivä käyttänyt mun sudenkorentokaulakorua. Huomaan hiplaavani siinä olevia korentojuttuja ja ajatukset sitä kautta siirtyvät jo kesään. Kuinka ihana onkaan mennä ulos, ilman mittavaa pukemisoperaatiota. Ei tarvi skrapata auton ikkunoita, lämmitysjohtojen kanssa pelleillä...Ei mummosukkahousuja, talvikenkiä ja pipoa. Huomasin eilen aamulla, että se rinne, missä ensimmäiset leskenlehdet ovat aina kukkineet oli melkein lumesta paljas! Tänään oli varsin aikainen herätys. Nukutaan sitten pitempään ensi yönä.

Kommentit

Intianminttu sanoi…
Se taitaa olla melkoisen kallis tuo mainitsemasi objektiivi, katsoin netistä hintavertailuja, niin halvimmat oli siellä puolentoista tuhannen euron kieppeillä...Taitaa jäädä mulla sitten haaveeksi.
Tillariina sanoi…
Joo, p a l j o n kalliimpi kun mun kamera. :)Ostin sen sillä ajatuksella, että siinä on mun loppuiäksi putkea tai jopa perinnöksikin.

Enkä mä harrasta muuta, mikä oikeastaan maksaa. En käy teatterissa, elokuvissa, hierojalla, kosmetologilla, matkoilla jne. Se oli satsaus itteeni ja tähän ainokaiseen harrastukseen. :) Sitten jos tuo näkö vielä lähtee, niin sitä on tähän harrastukseen satsattava nyt, eikä viiden vuoden päästä. Oliko hyvät perustelut?
Gert Jan Hermus sanoi…
Very nice picture!

Greetings from the Netherlands,
DzjieDzjee
Harakka sanoi…
Ihan selvästikkin siellä on jo kevään merkkejä, aurinkokin on jo paljon lämpimämpää.
Pasi Lepola sanoi…
Hei mikä objektiivi? Nyt minulla on mennyt jotain ohi. Puoli toista tonnia, joten älä vaan sano, että olet hankkimassa SIGMA 180/2.8 OS EX DG HSM MACRO -objektiivia? Veikkaisin, että olet, kun noista sudenkorennoista haaveilet!!! Kyseinen obgektiivi on minulla seuraavana ostoslistalla...
Tillariina sanoi…
Pasi, tuo EF 70-300 mm,f/4-5.6 L IS USM maksoi 1399 €, paitsi silloin vuoden vaiheessa sai muistaakseni 100 €:n palautuksen. Uusi macro on kyllä hankinnassa, jos laitan sen 6D:n sillä siihen ei käy mun vanha EF-S 60 mm macro. Ei tosin taida olla ihan varaa noin kalliiseen...:)

Tänään lupasin itselleni tehdä vihdoin päätöksiä näiden hankintojen suhteen. :)
Pasi Lepola sanoi…
Ahaa... Tuo 70-300mm oli kyllä hyvä valinta, varsinkin jos/kun olet suuntaamassa täysikennosiin kuten 6D. Optiikka on pitkäikäistä ja laatukama säilyttää hyvin hintansa kun pitää niistä hyvää huolta. Ei tuo hinta ole ollenkaan paha, laatuoptiikasta kannattaa maksaa.

Tuon 180mm makron saa tällä hetkellä halvimmillaan 1299e (digitarvike.fi), mielestäni hinta alkaa olemaan inhimillisellä tasolla. Lähes yhtä hyvä vaihtoehto lienee Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM APO Macro, jonka saa esim Rajalasta hintaan Sigma 899e.
Intianminttu sanoi…
Laatu maksaa, niinhän se menee. Heh, ei minulle tarvitse perustella! Valokuvaus on ihana harrastus ja jos siihen voi satsata, hyvä niin!