Haaste!

 Haaste tuli  Susannalta!
Näillä säännöillä mennään:
1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Hänen pitää valita 11 bloggaajaa, jolla on alle 200 lukijaa. 
5. Haastetun pitää kertoa, kenet on haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.

Ensin siis 11 asiaa itsestäni...näitä haasteita on ollut jo jonkin verran, että anteeksi jos toistan itseäni!
1. Hiukseni ovat todella kiharat, mutta suoristan ne joka päivä. Jos en, niin näytän aika paljon Diego Maradonalta! :) Juttu periytyy äidin puolelta ja olen sen seuraavaan sukupolveen siirtänyt kahdelle tyttärelleni.

2. Kun leivon tai teen ruokaa, menen melkein aina hieman muuttelemaan reseptiä. Se on kai joku pakkomielle! Yleensä siitä ei aiheudu sen kummosempia! Nykyisin mä  tosin inspiroin ihan omasta päästä  koko reseptin ja ovat siis uniikkeja! Mä tarvisin sihteerin kirjoittamaan ne ylös! Sillä joskus syntyy ihan helmiä!

3. Antisportti, antisportti. Minussa on joku geneettinen virhe. En ole ikinä kokenut sitä euforista fiilistä, mitä jotkut ihmiset saavat liikunnasta. Minun käy juuri päinvastoin! Tulen todella pahalle tuulelle, lähes aggressiiviseksi koko touhusta. Yritetty on montaa lajia ja useita vuosia. Harrastin lukioikäisenä jopa karatea useamman vuoden kaverin pakottamana. Plääh!

4. Olen allerginen aika monelle jutulle, mutta olen siedättänyt itseäni koko ikäni. Nyt mä pystyn syömään esim. pähkinöitä! Jossain vaiheessa tomaatti oli ongelma, vaan ei enää. Omenat, mun herkku ovat nyt vaikeaa ravintoa, mutta kyllä mä niihinkin taas totun. Ikenet ja huulet turpoaa... Ei saa antaa periksi. 

5. Olen poliittisesti ja uskonnollisesti tunnoton. Kumpikaan ei aiheuta  minussa minkäänlaisia viboja. 

6. Puhun mielestäni yleiskieltä. Paitsi olen äärimmäisen herkkä pohjoisen murteille. Jos joku ympärilläni käyttää edes yhtä sieltä peräisin olevaa murresanaa...se on sitten menoa! Mun päässä vaihtuu joku levyke ja palaan omaan murteeseeni. Rovaniemellä ei sitten puhuta  h:n päälle! Pitää ajella semmoset 40- 50 km Kittilän suuntaan ja murre muuttuu!

7. Minusta ei koskaan voi tulla kasvissyöjää. Mä olen niin lihansyöjä. Minulla tulee melkein itku kun joku tarjoaa jotain kasvisruokaa, jossa imitoidaan lihaa...surkealla menestyksellä.

8. Olen kuulemma "Hannu Hanhi" elikkä minulla on tuuria. No, joo yksi harrastuksistani on osallistua nettikilpailuihin. Alussa kun into oli suurin ja osallistuin n. 10-20 kilpailuun päivässä, voitin 1-2 voittoa/kuukausi. Nyt kun valokuvaus on ykkösasia, niin voitot ovat menneet 1 voitto /4 kk. Minusta siinä ei oo onnesta kyse ollenkaan, vaan sinnikkyydestä!

9.  Alle kouluikäisenä leikin pelkästään poikien kanssa, sillä tyttökavereita ei ollut tarjolla. Antille ja Harrille terkut!  Lisäksi siihen aikaan ei ollut sellaista ihmeainetta kun hiustenhoitoaine! Niinpä mun kiharat hiukset olivat kestotakussa. Ne leikattiin poikatyyliin uimahallin kampaajalla joka kesä & syksy . Lisäksi olin pettymys vanhemmille kun en syntynyt pojaksi, joten mun nimikin oli Ville ekat 7 vuotta ! Todennäköisesti "Ville Vallattoman" innostamana. Olisi kuvitellut, että tästä syntyy pieni identiteettiongelma! Ei syntynyt. Mä tiesin todella olevani tyttö! Paitsi tästä kai johtuu, että vieläkin tulen hyvin toimeen miesten/poikien kanssa.

10. Tyttäreni miettivät juuri mihin ammattiin yrittäisivät kouluttautua. Itsekkin olen muistellut, mitä sitä aikoinaan haaveili. Siihen mihin sitten päädyin, en ole ikinä haaveillut, enempi sattuman kautta ajauduin. En taida kuitenkaan vaihtaa enää. Inhoan opiskelua. 18 vuotta riitti mun elämästä! Peruskoulu, lukio, talouskoulu, yliopisto! Ei enää ikinä. Joskus vieläkin huokaisen onnesta, että ei tarvi tehdä läksyjä tai lukea kokeisiin !

11. Tykkäsin lapsena ja nuorena piirtämisestä ja olin varmaan keskinkertaista parempi siinä. Nykyisin varmaan tosi huono, sillä sekin homma tarvisi harjoittelua. Piirtelin siis eläimiä. Eläinkirjoista katsoin mallia.

Sitten Susannan kysymykset!

  1. Missä asut? Hämeenlinnassa.
  2. Kenen kanssa? Perheeseen kuuluvat 4 tytärtä, mies, 2 kissaa ja liuta akvaariokaloja!
  3. Mikä on sinulle tärkeintä? Perhe, elanto ja terveys.
  4. Lempivuorokaudenaikasi? Ilta.
  5. Lempimaisemasi? Kesäinen luonto.
  6. Voimanlähteesi? Valokuvaus.
  7. Sosiaalisuusasteesi? Olen tarvittaessa aika sosiaalinen, mutta sisimmältäni aika erakko
  8. Harrastuksesi? Valokuvaus, puutarhanhoito, lukeminen.
  9. Mihin aikaan heräät aamuisin? Arkena klo 5.45-6.15 ja viikonloppuna & lomilla klo 8-9 maissa.
  10. Paras päivä viikossa? Perjantai, koska koko viikonloppu on vielä edessä!
  11. Salaisuutesi? Mä syön vielä enemmän herkkuja kun kehtaan julkisesti tunnustaa. Vähän niinkö salaa...Tämä on pyörinyt aika monessa blogissa, olen siis aika tuhma ja en haasta ketään nimeltä eteenpäin, mutta kaikki mun lukijat ovat tervetulleita ja mun kysymykset ovat siis!
1. Mitä olet katunut?
2. Kolme ruoka-ainetta, mitä ilman et pysty olemaan?
3. Matkakohde, johon haluat vielä mennä?
4. Minkä valokuvaukseen liittyvän esineen nyt juuri haluaisit?
5. Jos saisit tehdä kolme ihmettä, yhden koko maailmalle, toisen Suomelle ja kolmannen itselle, niin mitä ne olisivat?
6. Ikimuistoisin kouluruoka?
7.  Oletko ollut ns. vähällä piti tilanteessa?
8. Mikä oli viime kerta kun tunsit itsesi noloksi?
9. Kerro ensirakkaudestasi!
10. Minkä taidon haluaisit osata?
11. Osaatko tanssia tangoa?

Kommentit

Harakka sanoi…
Kiva olikin lukea vastauksiasi haasteisiin.
Ja nyt taas tiedänkin sinusta pikkasen enemmän, kiva juttu!