Töyhtis



 Siis olen tämän linnun kolme kertaa ennenkin nähnyt, mutta kuvaaminen ei ole ollut koskaan mahdollista tai yritetty on, mutta onnea ei ollut. Eikä varsinaisesti nytkään. Jos näihin otoksiin olisi saanut edes vähän valoa, mä olisin onnesta muikeana. Nyt ne täyttävät sen paikan, että onpas nyt kuvattu. Lintu näkyy kokonaisena ja jotain hirveää karahkaa ei ole välittömästi edessä.


Ihana lintu! Niin toimelias ja hassu. Ehkä jonain päivänä näemme uudelleen.



Kommentit

Yksi mun lintulaudan söpöimmistä linnuista. :) Ehkä siksi, ettei niitä ole parvikaupalla kuten pikkuvarpusia tai keltasirkkuja.
Oi kun söpö, mitäs hän mahtaa touhuta, ei kai vielä pesäaineksia. Nyt on kyllä pilvisenä aikana kuvaaminen huonoa, joutuu käyttämään niin isoja ISOja, että väkisin haittaa.
Sussi sanoi…
todella hienot kuvat! En ole montaa kertaa luonnossa nähnyt.
seita sanoi…
Hyvin tuo harmaasävyinen töyhtötukka sopii harmaaseen maisemaan.
Navettapiika sanoi…
Meilläpäi ei tuallaasia näy. Luulisin, että jopa mä, eroottaasin normitintiistä.
Kivipellon Saila sanoi…
Sen verran touhuava pystytukka onkin että kuvaaminen varmaan vaatii nopeuttta, nätti lintu ja hyvät kuvat!
Katinka sanoi…
Hienot töyhtiskuvat! Minä en ole juuri nähnyt töyhtistä, jos joskus pääsisin kuvaamaan. Valo on kyllä nyt kortilla, mutta onneksi mennän kohti pidempiä päiviä ja valoa =).
Anne sanoi…
Enpä ole sattunut luonnossa koskaan näkemään. Pikkuiselta näyttää.
Kikka sanoi…
Ihan hyvät kuvat minusta, tämä pimeä vuodenaika tosiaan antaa haastetta kuvaamiseen. Näissä on kivat värit, lintu ja ilma/maisema samoissa sävyissä ja väreissä :)