Pikavisiitti hautausmaalla



Tämä olikin eka kerta kun kävin hautausmaalla pyhäinpäivänä. Olen aina asunut sellaisella paikkakunnalla, ettei omaa sukua ole haudattu paikkakunnalle. Enkä oikeastaan usko, että olisi lapsuudenperheessä käyty, vaikka olisi ollutkin. 

Paljon oli väkeä liikkeellä. Kävin oikeastaan kahdellakin hautausmaalla. Olin varautunut monopodilla ja hieman siis venyttämään valotusaikaa, vaan en saanut kumpaakaan kameraa ruuvattua kiinni. Mystistä. Pitää asiaa tutkia huomenna päivällä. En nyt edes muista olenko tuota monopodia ikinä käyttänyt, ei kai se ruuvi voi olla väärää kokoa?! Luulisi olevan vakio. 



Kommentit

Irma sanoi…
Kaunista valoa kiitos Hyvää Pyhäinpäivän ilta :)
Gunilla Bäck sanoi…
En ole Espoossa käynyt hautausmaalla pyhinä. Porvoossa oli kyllä tapana käydä kaikkien sukulaisten haudoilla. Hautausmaalla on niin kaunista illalla kun on paljon kynttilöitä.
Katinka sanoi…
Hautausmailla on illalla kynttilänvalossa todella kaunis tunnelma. Mystinen juttu tuo ruuvi asia. Minä olen ainakin ollut aina siinä uskossa, että se on vakio kokoa =).
Äityli-Mummo sanoi…
Myö käytii Ruokolahe hautuumaal isä, sisko ja veika hauval. Paljo ol kynttilöitä jo kolme aikaa. Viije aikoihi käytii Karhumäe hautuumaal siipa vanhempii hauval, tosi paljo kynttilöitä ja ku ol pimiä, nii näkkyit hyvi.
Cheri sanoi…
Minun traditioihini kuuluvat hautuumaakäynnit pyhinä, kotoa opittu tapa. Valaistut hautalehdot ovat kauniita, vielä kun kiellettäisiin muovikuoriset kynttilät, niin ympäristö kiittäisi.