Myrskyää!

Tänään sää oli todella huono. Pakkasta ei ollut kun -6,5 C, mutta mikä tuuli! Olin vähän niinkö eskimo kun vihdoin pääsin ulos. Kaksi neuletta, kolmet housut päällekkäin. Huppu pään suojana. Harmaista harmain sää. Arvasin, ettei nyt todella ollut mikään kuvaussää. No, tulipa ainakin kuntoiltua. Kävelin kuitenkin varmaan sen 5 km yhteensä. Meidän asuinalueella on kyllä kivasti muistettu pikkulintuja, aika monessa talossa on ruokintapaikka. En tiedä onko tämä hieman ilkeästi sanottu, mutta mitä isompi ja hienompi talo, niin sitä suuremmalla varmuudella ei oo lintulautaa tms. Olen joka talvi naureskellut tälle puulle, sen kuivanneet lehdet ovat aivan kun valahtaneet alas ja ne roikkuu tuolla tavalla koko talven. Kuvan muoto on vähän outo, sillä en halunnut alaosaan vihreää, rumaa muovista verkkoaitaa.


Olispa huomenna jotenkin ihmeen kautta parempi sää. Yhdessä pihassa oli laitettu kauralyhde puunoksalle. Siinä söi kolme keltasirkkua tai ainakin niiksi niitä luulin. Olen aika huono tunnistamaan vieläkin tipuja. En saanut kun huonoja rakeisia kuvia niistä, mutta laitan nyt tänne yhden kuitenkin.





Kommentit

Saila sanoi…
Tuuli on todellakin hurja, täällä paukkuu ja kolisee, nurkissa vinkuu. Toivottavasti huomenna kun heräämme, on hieno tuuleton sää ja aurinko paistaa :-)
Yuo puu on tammi, se pitää lehdistään kiinni koko talven. Siitä tulee minusta ihana ruskea sävy pihalle, kun muuten lehtipuiden oksat ovat paljaat ja aika harmaat.
Tiitsa sanoi…
Kävin tänään Tuusulassa ja sillä oli aivan ihan ilma, ei aurinkoa mutta muuten lauhaaa ja tuuletonta. Kun tultiin kotiin oli kuin olisi pohjoisnavalle tullut kylmä viima tuntui luihin ja ytimiin.
Toivottavasti et vaan vilustunut heti sairastelusi jälkeen, muutenhan tuo ulkoilu varmasti tekee hyvää.
katselin tuota lintuasi, joko keltasirkku tai vihervarpunen, en oikein tunnista näitä kuvista itsekkään. Toivotaan huomiseksi edes siedettävää kuvaussäätä ;)
Tillariina sanoi…
Tiitsa, taisin olla oikein superälykääpiö kun piti lähteä tuonne ulos tarpomaan! Joulu lähestyy, kantsiiko tässä nyt pelleillä uuden vilustumisen uhalla. Ei minua palellut, mutta ilma oli kyllä raaka ja minä vetelen semmosta keuhkoihin!! Koputellaan nyt puuta ja silleen.
Tuula sanoi…
Täälläkin tuuli eilen. Ja lunta tuli tahivaan täydeltä.

Olen muistanut sinua pienellä tunnustuksella blogissani :). Ole hyvä!
Pulmu sanoi…
Minä olen hankkinut yhden hyvän lintukirjan auttamaan lintujen tunnistusta. Sen nimi on Suomen lintuopas, mutta en tiedä onko sitä enää myynnissä.