Tipuja pitkästä aikaa!



Ajelin tuossa päivällä kotiin autolla, heitin työlaukun ja läppärisalkun nurkkaan. Kamerareppu selkään ja linja-auton suuntaan tarpomaan. Mentiin siis muutaman työkaverin kanssa syömään raflaan ja vaihtamaan vähän kuulumisia.

  Näin kun tilhiä istuskeli marja-aroniapensaissa, joten ajattelin niitä siinä kuvata pysäkille kävellessä. Heti kun pääsin paikalle, niin eikös sieltä tule joku autollaan melkoista haipakkaa! Linnut pelästyivät ja lensivät koivuun laulelemaan. No, heippa vaan tilhet! Sitten mä näin jotain tosi kivaa! Punatulkkuja!! Yksi poika ja kaksi tyttöä! Poika on moneen kertaan kuvattu, mutta tyttöjä ei vielä koskaan. Mä hinasin itteäni pikkuhiljaa lähemmäs ja aina räpsin kuvia välillä. Lopulta mä pääsin yhtä tytteliä aika lähelle, että pystyi oikeasti alkaa kuvaamaan. Melkoisia sottanokkia ovat!! Kaikista hienoin bonus oli, että aurinko ilmestyi taivaalle ja sai siis kuvat kohtuullisessa valossa!! Mä olen kyllä nyt tosi tyytyväinen. Itte tipu ei ollut oikein valokuvaustuulella, enempi näytti minulle tuota peräpäätään, vaan ei väliä!!



Olihan se poju tosi nätti, mutta se ei nyt suostunnut lähikuviin ollenkaan. Se istui kyllä viereisessä puussa tuijottamassa minun ja näiden tyttärien touhuja! Se harmittaa, että olisin vaan reippaasti räpsinyt otoksia menemään. Liikaa odottelin, että ottaisi hyvän asennon tms. Eka kuva on hieman, hmm...huono. Siitä huomaa, että ei oo pariin viikkoon oikeasti taas ollut kameran kimpussa.



Kommentit

Tiitsa sanoi…
Onnittelen, punatulkkuja ei juuri ole kuvissa kenelläkään näkynyt.
Anna vaan palaa, ei kannata tosiaankaan liikaa odotella nämä voi vaikka lentää pois. Itse kuvaan yleensä sarjana,siinä tulee monesti hyviä ilmeitä mukaan.
Hienoa, että aurinkokin esiintyi.
Uuna sanoi…
Äläs nyt ole liian kriittinen. Tuo kolmas kuvakin tosi hieno. Taustakin kuin tilauksesta väreineen päivineen.
Hauska ilta varmaan vielä päälle, hyvä sinä :-)
Askartelin itte sanoi…
Tosi hienot värit noissa ekoissa kuvissa. Punatulkku on niin helkutin arka, ettei millään saa kuvattua. Olen tässä yrittänyt ikkunanläpi kuvata, mutta sittenkin karkaa kun näkee liikettä. Hienot kuvat kyllä sait:)
trina sanoi…
Tyttötulkkuja näkeekin harvemmin, tai sitten niihin vaan ei kiinnitä huomiota, kun ovat niin näkymättömän näköisiä.
Sirpa sanoi…
Tykkään myös tuosta kolmannesta kuvasta. Ei vaan punatulkkuja ole meidän nurkilla näkynyt ;(
Marru sanoi…
Hyvää ruokaa ja kuvia punatulkuista, ihan hyvä päivä :)
Tillariina sanoi…
En voi valittaa tästä päivästä! :) Postikin toi jotain kivaa...
Minttuli sanoi…
Hienot kuvat olet saanut tyttöpunatulkuista varsinkin, taustavalokin niin kaunista.