Rakkaalla lapsella on monta nimeä!


Lättyjä, lettuja, räiskäleitä jne. No, meillä ne ovat lättyjä ja nämä ovat jättikokoisia, paistettu pannulla, jonka halkaisija  on 28 cm. Yleensä kaksi/ herkuttelija on sopiva määrä. Tästä kasasta olen minä jo oman osuuteni syönyt. Mun on tapana syödä eka ja vimppa! Sattui olemaan vähän vanhempaa kermaa desin verran jääkaapissa, jonka laitoin taikinaan, joten näistä tuli tosi hyviä.

Kommentit

Intianminttu sanoi…
Nyt tuli lettunälkä!

Aivan upeita korentokuvia edellisessä! Mun kameran eteen ei ole tänä kesänä eksynyt kuin pari tytönkorentoa...
Ronja sanoi…
Herkullisen näköisiä lättyjä :)
Tillariina sanoi…
Pikku Kakkosessa, Pelle Hermannin äitiliini taisi tehdä muuten plättyjä!
Matkatar sanoi…
Nami, alkoi tehdä mieli! Meille ahmateille ei kaksi per napa ei riitäkään...minä syön yleensä 3-4 ja mieheni ja nuorimmaisemme loput. Yleensä 7-8 per napa. Kääk!
Saila sanoi…
Tosi hyviltä näyttävätkin!
Askartelin itte sanoi…
Nam..herkkua. Ei mullekkaan kaks riitä;)
Pessi sanoi…
Ääks, nyt tuli NÄLKÄ! Namin näköisiä ja tieto siitä, että letuissa on tilkka kermaa... varmaan ovat hyviä! :o) Hmm... kello on vaille kymmenen. Pitääkö tässä ruveta lettuja paistamaan? Höh, mulla ei oo sitä kermaa... ;)
pirkko sanoi…
Ihana lättykasa! Just tänään suunnittelin retkiohjelmaa ja ainakin siellä lättyjä siis saan -jos maltan kaksi viikkoa odottaa:)
Lennu sanoi…
Lättyjä ovat:)
Pitääpä kokeilla joskus kermaa,ei ole käynyt mielessä lainkaan.
Lättyjen paistaminen on ihanaa hommaa,mie teen niistä pitsireunaisia ja juurikin teen isoja lättyjä.
Tuula sanoi…
Niin minä söin eilen siellä amerikkalaisessa paikassa amerikkalsia pannukakkuja muiden ahmiessa hampurilaisia. ne maistui ihan kakuilta.
Pasi Lepola sanoi…
Namnam! Olen sen verran lättyfriikki, että veikkaan kaksi ei minulle riittäisi (vaikka ovatkin 28 senttisiä). Pienenä poikana kerta-annos nousi aina toiselle kymmenelle, mutta annoskoko on toki niistä ajoista hieman pienentynyt.
Pierre BOYER sanoi…
Mmmmmm...
I'm hungry !
;-)

Pierre