Siipien havinaa!

Ruskoukonkorento (Aeshna grandis)

Näitä sudenkorentoja näkyi paljon tänään. Aika isoja mötkylöitä ovat ja kaikista hauskin juttu tapahtui juuri tällaisen kanssa. Yksi teki kuperkeikan ilmassa. Teki niin äkkikäännöksen, että hups-keikkaa ja toiseen suuntaan. Mä olen näihin nyt niin ihastunut, että taisin lopettaa niiden pelkäämisenkin, vaikka ne joskus minusta ihan tahallaan lentävät päin. Tulkoot vaan! Mä oon nyt valmiina ja annan kameran laulaa...

Ruskoukonkorento (Aeshna grandis)
Tänään ei valikoimaa ollut läheskään niin paljon kun eilen ja yksilöitäkin sitä myöten vähemmän. Ihan tyytyväinen olen kyllä kuitenkin. Tehdään nyt ensimmäinen oma lajimäärityskin. Voipa mennä vikaankin.

Isokeijukorento (Lestes dryas)

Kommentit

Tiitsa sanoi…
HIENOA Tillariina. Nuo korentojen munimiskuvat on huippuja. Hieno juttu, että löysit sen paikan.
Sarppu sanoi…
Olen ihan koukussa sudenkorentoihin ja niitä on täällä tosi monta lajia, ihania.
Tillariina sanoi…
Tiitsa, se Ankkalampi oli aivan superhyväpaikka!

Sarppu, samat sanat! Ne ovat aivan järkyttävän kauniita ötököitä! Mun tekisi mieli taas mennä niitä kuvaamaan. Niissä on jotain kerrassaan koukuttavaa. Ihan kun ne olisi vähän mukana siinä kuvausjutussa! :)
Tillariina sanoi…
Nuo ruskoukonkorennon taitaa tykätä kameran äänestä, sillä ne itse pitävät vähän samanlaista kun jotain tekivät siinä ihan rannassa kasvillisuuden joukossa.
Sirpa sanoi…
Näihin on helppo ihastua, ovat niin lutusia. Hienot kuvat.
Pasi Lepola sanoi…
Hienoja sudenkorentokaappauksia, mutta tuo ylin kuva on kyllä erityisen upea. Sen jälkeen voisi jo melkein laittaa toisenkin korentokorun tilaukseen. :)
Vikki sanoi…
Aivan mahtavat kuvat, olen ihan kateellinen tälle lammellesi ;)
Meitä on täällä aika monta sudenkorento-koukkuun jääneitä :)
Tie on kevyt sanoi…
Voi miten hienoja kuvia! Miten oletkin päässyt noin lähelle?Sudenkorennoissa on jotakin ihmeellista; meidän olkkarin seinältä löytyy kaksikin sudenkorentografiikkaa.

Kiva kun kävit blogissani vierailulla! t. toinen kesä- ja kissaihminen