Jokunen perhonen

Karttaperhonen

Meillä taitaa tällä hetkellä olla karttaperhonen yleisin laji. Niitä on todella paljon. Se ei ole ihan arkajalka, vaan antaa ottaa aika kivasti kuvia.

Nokkosperhonen

Nokkosperhonen on ehkä sitten seuraavaksi yleisin meillä päin.  Se on kyllä kaunis, mutta ei välttämättä avaa siipiään ja siipien ulkopuoli sillä on melkein musta.


Tämä nokkosperhonen taustoineen on mielestäni kun jostain vanhasta perhoskirjasta. Tuo tausta on sellainen hassunvärinen.

Ohdakeperhonen

Tänään oli liikkeellä aika paljon näitä isoja perhosia tai ne suosivat enempi tienvierusta, missä minäkin viihdyin. :)

 Huonolaatuinen, mutta jos joku ei oo tätä tavannut, niin näkyy väritys sisäviissäkin.

Karttaperhonen

Herukkaperhonen



Piippopaksupää (?)

Tämän kuvan kävin nyt illalla kuvaamassa ja nyt se sitten löytyi ehkä syy, miksi makrot ovat menneet tosi vaikeiksi viime aikoina. Onnistumisprosentti ollut luvattoman huono. Mä idioottiko olen jossain vaiheessa ottanut kuvanvakaimen pois päältä! Siis olen syyttänyt huonoa kuntoa, janoa, suolan puutetta, astmalääkettä jne. En älykääpiö, taliaivo tajunnut putken sivua katsoa sitten!! Mä pitelen kameraa silleen, että juuri tuon napikan kohdalla on tukikäden peukalo ja on se voinut liikahtaa napikka ihan vahingossa. En mä koskaan ota sitä pois päältä, että vahinko tämä on ollut.

Kommentit

Tiitsa sanoi…
Wau, onpas sinulla komea perhossaalis ja näiä vähän erikoisempia kavereita. Karttaperhonen minuakin kävi katsomassa, mutta kunnollista kuvaa en saanut...pitääkin tarkistaa kamera ;)
Marja sanoi…
Herukkaperhonen, voi miten kaunis,
muutenkin taas upea valikoima luonnon sulostuttajia!
Pirkkoinkeri sanoi…
Hienoja perhoskuvia! Olin puolenpäivän aikaan liikkeellä, enkä nähnyt kuin yhden pienen vaalean perhosen ja sekin lensi ruohikkoon piiloon. Missä ihmeessä ne kaikki ovat?
Intianminttu sanoi…
Heh, nauratti tuo kommentti, että ohdakeperhosen toinen kuva on huonolaatuinen. Mulla tulee senlaatuisia koko ajan :)

Perhoset ovat ihania, tuollaista karttaperhosta en ole koskaan livenä nähnyt. Itse bongasin tänään mm. neito- ja herukkaperhosen sekä suruvaipan ja pikkukultasiiven. Mikään mun kuvista ei onnistunut lähimainkaan siten kuin sinun fotosi.
Millin sanoi…
Hienoja kuvia taas, karttaperhonen on kaunis!
Anne sanoi…
Noin sitä näkee eri tavoin, kun kameran kanssa katselee maailmaa. En muista koskaan nähneeni tuota kaunista karttaperhosta ja jos herukkaperhosen olen nähnyt, olen saattanut kuitata sen vaikka nokkosperhoseksi, kun en ole tarkkaan katsonut.