Neitoperhonen

Jostain syystä mä törmään neitoperhoseen ainoastaan kerran kesässä ja tämän kesän kerta taisi olla tänään. :)


Siellä se kaukana keskellä ohdakkeiden keskellä...piikkejä! Mennäkkö vai eikö mennä? Hellemekko (mini)  päällä ja rantasandaalit. Ei muuta kun sekaan, kaduttaa jos ei kuvaa irtoa! Auts´ ja iik!! No, siinä mä olen valmiina, otan ainakin 70 kuvaa ja avaako tämä tapaus siipensä? No kyllä, mutta vain sekunniksi kerrallaan! Yksi punaisen auton kuski pysähtyi, aukasi ikkunan ja toljotti minua aika kauan aikaa. Päätin, että mä en selittele, miksi mä seison yli metrin korkeassa ohdakepuskassa...kun ei kerran kysytä. :) Kameran akku alkaa uhkaavasti vähetä, yksi palkki enää jäljellä. No, tässä päivän perhossaalis. Neitoperhonen.


Kärpänen  (ohdakkeessa) : "Sä näytät netissä vähän pöljältä pää alaspäin, talikka!"


Neitoperhonen: " Onkos nyt parempi?"

Aika karvainen perhonen. En kuvankäsittelyllä terävöittänyt kuvaa, vaikka silloin nuo karvat olisi kyllä näkyneet paremmin, mutta mä vaan tykkään, ei niin terävöitetyistä kuvista.


P.S. Tänään mä kävin uimassa! Tervaniemessä!! Edellisestä kerrasta voi olla jo 10 vuotta! Vähänkö mä oon ylpeä itsestäni, vaikka vesi oli kaikkea muuta kun puhtaan näköistä.

Kommentit

Marja sanoi…
Hupaisa kuvaustuokio Sinulla on ollut! Saaliina hurmaavia kuvia!
Mustis sanoi…
Hieno juttu, näen Sinut ohdakkeissa minihameessa:) Mutta kyllähän Neitoperhonen on kuvattava aina kun näkee! Itse sain viime syksynä sisälle, oli horrostunut lyhtyyn ja luulin sitä jo kuolleeksi, mutta ei ollutkaan.. kuvasin silloin kukkapuskassa ja ystävä oli ihmeissään, että onko tuo neitoperhonen oikeasti? Kuvani eivät vedä vertoja Sinun teräville ja kauniille kuvillesi.
Tiitsa sanoi…
Teitkö varmasti tarkan punkkisyynin? Komeat neitoperhoskuvat otit pistelyistä huolimatta. Miksi minusta tuntuu syksylle, kun neitoperhoset ja suruvaipat alkavat lentää :(
Piupau sanoi…
Upeita kuvia! Kyllä kannatti uhmata piikkejä ja kummastelijoita :)
Kyllä on kaunis perhonen!
Suvikummun Marja sanoi…
No voihan minimekko, kaikkeen sitä ihminen joutuu taipumaan hyvien kuvien vuoksi!
Onneksi aukaisi hän siipensä!
Minäkin näin tänään kesän ekan neitoperhosen. Ei toivoakaan saada kuvaa, se kun pysähtyi noin sekunniksi ja pyrähteli taas lentoon.
Kunhan elokuu alkaa ja punahatut avautuvat kunnolla, ei pitäisi olla neitoperhoista pulaa. Silloin ne viettävät pitkät tovit punahattujen baarissa :)
Pasi Lepola sanoi…
Hihii, onpas karvainen... Sitten pois likainen mielikuvitus... Mahtoi olla näky tietämättömälle, miksi Tillariina seisoo hellemekossaan ohdakepensaassa. No, mitä sitä ei perhosten eteen tekisi.
Millin sanoi…
Perhoskuvistakin voit olla vähän ylpeä, uimisen lisäksi! Kannatti uhrautua ohdakeiden joukkoon, vaikka sitten vähän ihmetystä herättikin :)
Anne sanoi…
On se kaunis. Kiitos kun viitsit rämpiä ohdakepeltoon kuvataksesi sen meille :)
Kirlah sanoi…
Aina kannattaa uhmata vaikeuksia ja piikkejä. Hienon palkinnon sait.
Susanna sanoi…
Reippaasti uhrauduttu ;-)
Pirkkoinkeri sanoi…
On siinä ollut ohikulkijoilla ihmettelemistä :) Tosi hienot kuvat sait, joten kannatti uhmata ohdakkeita.